Inlägg från: Monchichier |Visa alla inlägg
  • Monchichier

Myggnät för dörr?

Har en katt som inte får gå ut. Nu börjar det bli olidligt varm här hemma så jag är i stort behov av att vädra. Och då behöver jag ett myggnät för dörren.
    Alla säljer typ nät-stripes med tyngder i botten, det kommer ju inte hindra katten, så jag behöver en med ram.
    Är det någon som vet var jag kan få tag på en sådan, med relativt konstiga mått? 85*201cm?
    Jag hittar det ingenstans

• Svar på tråden Myggnät för dörr?
  • Monchichier
    Korpen skrev 2014-05-26 17:01:38 följande:
    Vi byggde en egen ram och häftade fast myggnät eftersom det inte finns att köpa nånstans. Funkar jättebra!
    Jag var rädd för det. Vill helst inte tillverka ett själv.
  • Monchichier
    Korpen skrev 2014-05-26 21:05:21 följande:

Varför inte? Det är en vanlig stor rektangel.....
    För att jag och sambon är bekväma. Vi lägger hellre extra pengar på att slippa tillverka något själva i sådana fall..
  • Monchichier
    Annelie 76 skrev 2014-05-26 22:13:42 följande:
    Ta kontakt med en lokal snickare så kan hen tillverka en ram med myggnät som passar mot en ekonomisk ersättning. Hen kan nog montera det också om det tex ska vara med gångjärn. Lättare än så går nog inte att få det.
    Jo då, vi hittade en på Bauhaus. En ram som man kan justera.
    Lättare än så blir det inte. Så slipper man hitta en bra snickare, som ska komma och hälsa på, som ska lämna offert, som ska tillverka en och komma hit och montera. Då hinner ju halva sommaren gå.
    På det här sättet får vi en nätdörr imorgon eftermiddag
Svar på tråden Myggnät för dörr?