• Anonym (f.d. veggo)

Jag har varit strikt vegan i över 2 år och slutade igår, fråga vad ni vill!

Ja, jag var strikt vegan i ca 2,5 år. Igår åt jag fisk och idag har jag ätit massor av choklad (med mjölk i) samt saker som innehåller ägg. Någon kanske har frågor kring detta (eller tidigare) val? 

• Svar på tråden Jag har varit strikt vegan i över 2 år och slutade igår, fråga vad ni vill!
  • Anonym (f.d. veggo)
    boundforglory skrev 2014-05-26 18:43:04 följande:
    Är du crustare?
    Det vet jag inte vad det betyder. Kan du förklara?
  • Batmamba

Blev du vegan sådär plötsligt också? Eller hur lång var processen att bli vegan?

• boundforglory
    Anonym (f.d. veggo) skrev 2014-05-26 18:45:07 följande:
    Det vet jag inte vad det betyder. Kan du förklara?
    Crustpunkare, punkare med dreadlocks osv. Dom är nästan alltid veganer.
  • Anonym (*)

Varför valde du att avsluta livet som vegan?
    Hur reagerade kroppen?

• Anonym (f.d. veggo)
    boundforglory skrev 2014-05-26 18:48:13 följande:
    Hahaha, nej. Helt vanlig tjej, jag tvättar håret varannan dag (och kammar mig dagligen!) och klär mig snyggt och modernt =).
  • Anonym (No way)
    boundforglory skrev 2014-05-26 18:48:13 följande:
    DET FINNS INGA PUNKARE MED DREADS OMG OMG OMG!!!!!!!!!!!!
  • Anonym (f.d. veggo)
    Batmamba skrev 2014-05-26 18:47:55 följande:
    Blev du vegan sådär plötsligt också? Eller hur lång var processen att bli vegan?
    Den var relativt snabb. 2-3 veckor.
  • Anonym (f.d. veggo)
    Anonym (*) skrev 2014-05-26 18:49:59 följande:
    Varför valde du att avsluta livet som vegan?
    Hur reagerade kroppen?
    Hittils har kroppen inte sagt nånting. Lite magknipt just nu men jag har ätit väldigt mycket choklad. Jag slutade mitt veganliv för att det blev ohälsosamt för mig rent mentalt. Jag tänkte ALLTID på mat, vad äta, vad inte äta osv. Jag och min partner kom gemensamt fram till att vi vill ha en sund relation till mat, samt att mitt barn ska få det också. Detta betyder dock inte att jag tänker bli allkostare helt, men jag tänker äta mjökprodukter nån gång i veckan och fisk kanske någon gång i månaden, och tänker enbart köpa ägg från bekanta och bönder direkt (känner många som har höns) av etiska skäl. Däremot kommer jag äta det som finns när jag är ute och reser.
  • Anonym (*)
    Anonym (f.d. veggo) skrev 2014-05-26 18:55:22 följande:
    Hittils har kroppen inte sagt nånting. Lite magknipt just nu men jag har ätit väldigt mycket choklad. Jag slutade mitt veganliv för att det blev ohälsosamt för mig rent mentalt. Jag tänkte ALLTID på mat, vad äta, vad inte äta osv. Jag och min partner kom gemensamt fram till att vi vill ha en sund relation till mat, samt att mitt barn ska få det också. Detta betyder dock inte att jag tänker bli allkostare helt, men jag tänker äta mjökprodukter nån gång i veckan och fisk kanske någon gång i månaden, och tänker enbart köpa ägg från bekanta och bönder direkt (känner många som har höns) av etiska skäl. Däremot kommer jag äta det som finns när jag är ute och reser.
    Inte kött/ kyckling?
Svar på tråden Jag har varit strikt vegan i över 2 år och slutade igår, fråga vad ni vill!