• Anonym (förbannad!)

Jävla egoistiska biomamma!

Här har vi alltså världens sämsta biomamma, som hellre super upp sina pengar än att köpa mat till barnen när dom är där. Ofta får vi höra att "mamma har inga pengar så vi får ingen mat" men sen har hon ändå varit på bolaget och köpt en massa alkohol. Barnen känner sig otrygga när dom är där då hon blir väldigt elak när hon dricker. Vi har talat med soc om det hela men dom kan tydligen inte hjälpa till trots att barnen farit illa när dom varit där. Vi vill att dom bor hos oss på heltid men kärringen vägrar att skriva över dom på pappan trots att barnen sagt till henne massvis av ggr att dom vill bo här på heltid. Enda anledningen till att hon vägrar är att hon då förlorar alla bidrag som hon livnär sig på. Alltså köper sprit för. Så nu måste vi väl antagligen ta upp en kamp i tingsrätten och jag undrar då huruvida det går till, får man betala advokat själv? Hur börjar man nysta i detta? Vill inte se att dom här barnen mår dåligt längre utan får bo hos oss där dom säger sig vara trygga. /extravuxen

• Svar på tråden Jävla egoistiska biomamma!
  • NummerTvå

Skiter socialtjänsten i att en missbrukande förälder super sig full med barnen hemma?

• Anonym (nej)
    NummerTvå skrev 2014-05-26 21:36:32 följande:
    Skiter socialtjänsten i att en missbrukande förälder super sig full med barnen hemma?
    Finns inte en chans att soc skulle skita i en sån sak. Förmodligen ligger detta problem enbart i ts fantasi och för det får barnen lida. Tragiskt!
  • Anonym (bevis)
    Anonym (nej) skrev 2014-05-26 21:40:47 följande:
    Finns inte en chans att soc skulle skita i en sån sak. Förmodligen ligger detta problem enbart i ts fantasi och för det får barnen lida. Tragiskt!
    Det måste finnas bevis.
  • sthlmsgirl94
    Anonym (nej) skrev 2014-05-26 21:40:47 följande:
    Biomamman kanske bara är jävligt bra på att gömma det. 
  • Anonym (förbannad!)

Vi har pratat med soc, flera olika har lämnat in orosanmälan trots detta säger dom att dom inte kan hjälpa till. Hon har även blivit anmäld av sina äldre egna barn för några år sen. Vad för bevis skulle det vara annat än om dom pratar med barnen och deras utflugna syskon som råkar ut för hennes fylleilska med ord som horungar, äckel, dom är störd osv. Vi har ett inspelat röstmeddelande där mamman kallar den 13 åriga flickan diverse elakheter men soc var inte intresserad av det heller. Hon jobbar knappt så det märks väl inte där heller. Barnen har tom berättat på skolan om mammans missbruk, lärare vet om det och ser att barnen mår dåligt men intd dom gör nåt heller. Nu ville jag ju veta hur det går till med tingsrätten inte förklara mig för er som inte tror mig.

• Anonym (?)

Mycket märkligt!! I väntan på dom i tingsrätten osv kan ni väl fråga mamman om barnen får bo hos er, men att hon ändå får bidragen så länge? Kanske hon nöjer sig med pengarna? Det kostar ju lite för er, men har ni råd med detta kan ni ju på så vis se till att barnen har det bra i alla fall. Får ni sedan en dom till er fördel i tingsrätten slutar ni givetvis betala mamman.

• Anonym (förbannad!)

Det är så vi har det redan. Men jag tycker inte hon är värd dom där pengarna utan dom borde gå till barnen, vi har det inte så fett själva som dom hade verkligen gjort nytta här. Jag ser ju hellre att dom gått till kläder och nöjen till barnen än en fylla till henne. Lite därav min irritation. Jag betalar såklart också för grejer till barnen eftersom deras egen mamma inte gör det och vi har gemensam ekonomi här. Hur kommer man igång med att få en dom i tingsrätten, hur vart ringer man? Vill kunna hjälpa min sambo att göra detta.

• SupersurasunkSara

Ring en advokat och tala om att ni vill stämma mamman på boendet. Jag är inte säker, men ni måste betala den själva tror jag.

Vissa har en kortare tid för gratis rådgivning, så skriv ihop det ni vill ha svar på och kolla upp det.

• Anonym (förbannad!)

Vi släpper alltså inte iväg dom till mamman utan dom bor här om det inte framgick. Är lite trött så det blir luddigt. Eftersom vi bor några mil ifrån skolan så skulle dom få busskort om dom va skrivna här vilket dom inte får nu trots att dom är här jämt. Bara sånt skulle underlättas om vi fick dom adresserad.

• Anonym (?)
    Anonym (förbannad!) skrev 2014-05-26 22:14:45 följande:
    Vi släpper alltså inte iväg dom till mamman utan dom bor här om det inte framgick. Är lite trött så det blir luddigt. Eftersom vi bor några mil ifrån skolan så skulle dom få busskort om dom va skrivna här vilket dom inte får nu trots att dom är här jämt. Bara sånt skulle underlättas om vi fick dom adresserad.
    Men skrivna där kan ni väl få dom ändå? Har ni delad vårdnad som det är nu? De måste ju enl lag vara skrivna där de har sin mesta dygnsvila, med eller utan mammans underskrift. Hör med skatteverket.
Svar på tråden Jävla egoistiska biomamma!