• Anonym (Vadtyx)

Är det ok att bonusmamman följer med till skolan om inte bio vill?

Är det OK att bonusmamman spenderar en dag i skolan med barnet om inte biomamman tycker det är ok? Vilka regler gäller i skolan? Vem bestämmer vilka som får besöka eleverna? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det ok att bonusmamman följer med till skolan om inte bio vill?
  • Anonym (psigdhÄIEH)

Nej, det är inte ok om inte bio är med på det anser jag. Varför ska du vara med?

• Anonym (Vadtyx)

Det gäller inte mig. Själv är jag inte bonusmamman. Jag tycker inte att det är ok men funderar på varför hon tycker det är ok. Undrar hur ni andra tänker om det.

• Stekt potatis

Ja jag tycker det är ok. Den som älskar mitt barn och tar hand om det är välkommen till mitt barns skola, så länge pappan är med på det förstås. Han har ju huvudansvaret när inte jag är med. Men i slutändan är det väl personalen som säger ja eller nej till besökare antar jag? 

• Anonym (beror på)

Det tycker jag beror på situationen i övrigt. Vad är anledningen till att bonus vill följa med? Var bor barnet för det mesta? Sedan hur länge? Ålder på barnet? Vad tycker barnet själv? Vad tycker pappan?

Det kan ju vara ett fall där bonus bott med barnet i 12 år sedan det var 7 månader gammalt, och det träffar sin biomamma en helg var 3:e månad och barnet har bett bonus följa med. Eller så bor det mest hos biomamman och har knappt hunnit lära känna bonusmamman eftersom de flyttade ihop för 2 veckor sedan, och bonus vill bara ha detta som ursäkt för att ta ledigt från jobbet eller något däremellan...

• Anonym (Vadtyx)

Det kan jag hålla med om.

• Majsan70

Är det OK för barnet kan jag inte se varför biomamman skall lägga hinder i vägen?

• Anonym (mamma)

Jag tycker inte det är passande. Här skulle det aldrig komma på tal varken att min sambo eller barnets pappas sambo skulle vara med i skolan.

• Majsan70
    Anonym (mamma) skrev 2014-05-26 23:35:51 följande:
    Jag tycker inte det är passande. Här skulle det aldrig komma på tal varken att min sambo eller barnets pappas sambo skulle vara med i skolan.
    Varför då? 

Hos oss deltar den person som kan och vill på möten i skolan eller andra evenemang. Många är de möten min man gått på när barnens pappa inte kunnat. Ja ibland har de vart med båda två. Vårt utgångsläge har varit att barnen skall tycka det är OK. 
  • Litet My

Varför skulle hon göra det?

• Anonym (mamma)
    Majsan70 skrev 2014-05-26 23:38:07 följande:
    Varför då? 

Hos oss deltar den person som kan och vill på möten i skolan eller andra evenemang. Många är de möten min man gått på när barnens pappa inte kunnat. Ja ibland har de vart med båda två. Vårt utgångsläge har varit att barnen skall tycka det är OK. 
    Vi gör inte så. Men jag vet att någon haft far och mor föräldrar som hälsat på i skolan så vist kan vet vara så att andra släktingar kommer och hälsar på. Men för mig skulle det kännas konstigt. Skulle även vara konstigt att andra än syskon och föräldrar följer med på möten, skolavsluting och liknande. Däremot uppvisningar, matcher och liknande följer ibland andra med på.
Svar på tråden Är det ok att bonusmamman följer med till skolan om inte bio vill?