Någon med BF i Juli?:)
Jag hoppar gärna in här!
BF. 3/7 med andra barnet!
Jag hoppar gärna in här!
BF. 3/7 med andra barnet!
Jag måste fråga en sak. Kommer inte ihåg hur det var sist då det är fem år sedan...
Men jag har varit ganska hård i magen hela graviditeten... Men i nu i eftermiddags så har jag varit på toan 3gånger (mot 1gång/dag)och alla gånger har varit relativt lösa. Kan det vara något på gång?
V.36+1.
Jag vill bara få igång förlossningen nu...
Testar knepet:
Stimulera bröstvårtorna i 15min.
Det ger mig sammandragningar och förvärkar i rygg och mage.
Är det någon som har erfarenheter av det här?
Kan det bildas "falska" värkar och sammandragningar av den typ av stimulering?
Mimmi O; min forra forlossning (4 ar sedan) borjade med kass mage. Har det hant ngt mera? Forutom lite extra mensvark natten fore hade jag ingen ide om att ngt var pa gang fore jag plotsligt borjade fa 1 min langa forlossningsvarkar med 5min mellanrum. Min forsta kom ju jatte snabbt mellan v. 37-38 . Jag satt ganska mycket pa en sadandar stor gummiboll dendar sista veckan - vissa menar att det kan hjalpa. Min gynekolog sa pinsamheter om att samlag och orgasmer kan fa igang det, meeen det var 40 grader varmt och jag kande mig som en svullen val med konstanta smartor sa vissa saker ar lattare sagda an gjorda.
... Men jag ar ocksa lite paranoid denna omgang (gar in i v35 nu) nar det gick sa fort forra gangen. Jag har haft mycket mera sammandragningar/vark redan ganska manga veckor och fran och till kasd mage... Och genast tankt att nu kanske jag ar igang med att trycka ut en bebis... Men so far nothing, och helst borde jag ju inte foda fore v. 37 i allafall.
Har precis varit hos barnmorskan, nu ligger huvudet fixerat nedåt. Magen växer precis som den ska och mitt järnvärde har gått upp. Dessutom har sammandragningarna lugnat sig rejält sista veckan. Allt känns så jäkla bra just nu. Ska nog klara de här sista 7 veckorna också!
Var tvungen att skriva av mig lite, konstigt att man kan bli lycklig av så lite men jag tycker alltid det är skönt när man kommer från barnmorskan och allt ser bra ut, ska kanske fira med en glass :)
Min mage har varit konstig idag igen! Sprungit akut på toaletten, tre-fyra gånger. Sedan att det är relativt trögt när jag väl sitter är en annan femma!
Förhoppningsvis startar förlossningen snart.
22 dagar kvar till BF!
Min mage har varit konstig idag igen! Sprungit akut på toaletten, tre-fyra gånger. Sedan att det är relativt trögt när jag väl sitter är en annan femma! ![]()
Förhoppningsvis startar förlossningen snart.
22 dagar kvar till BF! ![]()