Inlägg från: Smalltowngal |Visa alla inlägg
  • Smalltowngal

Någon med BF i Juli?:)

Kevinsmamma09 skrev 2014-07-02 11:35:43 följande:
    Den 20:e juli, så ett tag till!!

Jag har också bf 20e juli :)
  • Smalltowngal

Finns det fler förstföderskor här? Eller ni som redan fött och kommer ihåg.. Hur är/var era tankar och känslor inför förlossningen? Jag vet inte vad jag ska känna, känns så abstrakt på nåt vis. Försöker tänka positivt men är nog lite rädd och spänd inför hur det ska kännas och hur det ska gå. Är rädd för att bli rädd för smärtan :/

• Smalltowngal
    vad ska man heta skrev 2014-07-03 00:46:11 följande:
    Du kommer inte tänka på att du är rädd, det finns lixom inte ork eller tid för det ????

Låter bra, får hoppas det gäller mig också!
    Virre1979 skrev 2014-07-03 00:49:59 följande:
    Ja förstföderska, nu när det närmar sig (bf på måndag) så börjar jag bli lite skraj, mest för att jag var inne på förlossningen i helgen för koll och då hörde jag skrik som jag önskar jag inte hört :/

Då vi var på förlossningen på kontroll efter att jag fått en blödning så stod jag och väntade på sambon som gick på toa. Hörde lite skrik sen ett vrål, följt av bebisskrik.. Då kom tårarna för det var så häftigt och underbart att höra en bebis födas där och då! Gjorde att jag längtade ännu mer efter vår lilla skatt :)
  • Smalltowngal
    lalalovee skrev 2014-07-20 23:17:37 följande:

Ville bara titta in och säga att min flicka föddes den 10 juli, 12 dagar före BF. Trots att jag var förstföderska gick det otroligt snabbt. Vattnet gick klockan 07.15 och hon var ute 13.52. Krystade bara i 7 minuter! Det var otroligt intensivt då jag inte fick någon vila mellan värkarna men gud vilken känsla när jag fick upp henne på bröstet! 2517g lätt och 46cm lång! Allt har gått otroligt bra efteråt också och man undrar ju vad livet innan barn var?

Lycka till nu allihopa, vet att den sista tiden känns utdragen men försök verkligen att vila upp er och njuta av ensamtid med era respektive! <3

Stort grattis! Bf var idag för min del.. Så nu känns det ganska jobbigt att hon verkar trivas så bra där inne. Men du har rätt, jag borde njuta istället. Lättare sagt än gjort dock ;)
Svar på tråden Någon med BF i Juli?:)