Inlägg från: lalalovee |Visa alla inlägg
  • lalalovee

Någon med BF i Juli?:)

Hej, hoppar in här jag också :) har BF 22 juli, första barnet!

• lalalovee

Tack :) jag har de senaste 2v legat och halvsovit fram tills cirka 5-6 sen somnar jag djupt till ungefär 11. Har ni lika svårt att sova? Det går liksom inte fast man är skit trött

• lalalovee

Eloge till er som fortfarande jobbar! Jag har varit hemma hela graviditeten så det känns som att jag varit gravid foreeeeever!! Haha. Försöker hitta på något varje dag för att fördriva tiden, men det e svårt när man e så seg och trött :/ vi fixade det sista förra helgen- det var att köpa och montera sängen så nu har vi allt! Ska dock tvätta hennes kläder någon dag snart och faktiskt börja packa bb-väskan lite smått. Är sånt kontrollfreak hehe så bättre att ha det gjort lite för tidigt än att stressa med det när det sätter igång!

• lalalovee

Idag tvättar jag dotterns kläder! Har nog aldrig varit såhär kul att tvätta haha, vilken känsla :)

• lalalovee

Jag har faktiskt redan smygstartat med teet.. Känner inte så mycket skillnad kanske starkare sammandragningar? Men de kan också vara för att de börjar närma sig

• lalalovee

Idag var jag och mannen på förlossningsförberedande kurs! Gud det är nära nu tjejer! Någon som börjat packa bb-väskan ännu?

• lalalovee

virre1979: Nä tyvärr inte i Huddinge, bor i Norge :)

MimmiO: Jaaa, jag längtar som bara den! Har redan skrivit lista på vad som ska packas så det blir skönt att få det gjort. Min mamma födde alla sina 3 barn på under 6 timmar och jag pallar inte behöva tänka på det när det drar igång så lika bra!

• lalalovee

MimmiO: oj! Men då blir du säkert igångsatt snart, tror inte dom låter dig gå längre än v38.
    Själv vaknade jag idag av att både händer och fötter svullnat. Fick kriga i panik för att få av min förlovningsring och ansikte hade domnat av, illamående samt världens huvudvärk! Första jag tänkte på var graviditetsförgiftning.. Men nu är det bättre förutom illamåendet och huvudvärken som är kvar

• lalalovee

Ja nu är jag på förlossningen :O ringde och dom ville att jag skulle komma in direkt. Som tur var, så är det inte havandeskapsförgiftning. Men när jag låg och gjorde ctg/ räknade sparkar så tyckte bm att mina sammandragningar var allt för starka och kom för ofta. Så nu väntar vi på läkaren som ska undersöka livmoderhalsen för att se om den är påverkad.. Omg!! Jag som gått runt och tänkt att de bara är vanliga förvärkar :O

• lalalovee

Uppdatering:
    Kvar på förlossningen nästan hela natten för Observation. Läkaren ville dock till slut inte undersöka med vul om livmodertappen påverkats eftersom han va rädd att reta den ifall den nu inte gjort det. Blev lite irriterad över detta men men.. Hela dagen idag har jag haft SD, och känns som att dom blivit starkare neråt och kommer oftare oavsett om jag rör på mig elr vilar. Har fått besked om att ringa till förlossningen så fort det känns jobbigt men vill avvakta och se hur det utvecklas. Fick göra ett tul och lilltjejen väger iaf 2000g och allt såg perfekt ut med fostervattenmängden, navelsträngsflödet och allt sånt :)

• lalalovee

Ja tack så mycket!
    Jag känner också att jag är såååå klaaar med att vara gravid. Orkar typ inte mer nu och får typ dåligt samvete för egentligen kan man ju vara gravid i typ 6 veckor till :/
    Vi har verkligen allt klart nu, förutom bb-väskan som jag skjutit upp att packa av någon anledning..
    Om en vecka är jag fullgången iaf och då får hon gäääärna komma när som helst så länge hon mår bra!

MimmiO: vad kul om denna hinnsvepning ger effekt! Jag drömde att min bm gav mig en hahah

• lalalovee

Hej tjejer! Hur går det för alla? Själv är jag i 36+1 idag! Natten till idag hade jag världens mensvärk, det kändes i ryggen också. Gick upp och kissade vid 3 tiden och då var det rosablandade flytningar på pappret. Det har fortsatt hela dagen med mensvärken och som tur var hade jag tid hos BM vid 14. Hon undersökte och konstaterade att jag var 3cm öppen och livmoderhalsen hade kortats av till ungefär 1,5cm! :) Den kändes mjuk och hon kunde tom känna bebis huvud! Så tack gode Gud att inte sammandragningarna/ förvärkarna jag haft senaste veckan varit i onödan. Snart blir det bebisar, kämpa på hörni!

• lalalovee

Ville bara titta in och säga att min flicka föddes den 10 juli, 12 dagar före BF. Trots att jag var förstföderska gick det otroligt snabbt. Vattnet gick klockan 07.15 och hon var ute 13.52. Krystade bara i 7 minuter! Det var otroligt intensivt då jag inte fick någon vila mellan värkarna men gud vilken känsla när jag fick upp henne på bröstet! 2517g lätt och 46cm lång! Allt har gått otroligt bra efteråt också och man undrar ju vad livet innan barn var?

Lycka till nu allihopa, vet att den sista tiden känns utdragen men försök verkligen att vila upp er och njuta av ensamtid med era respektive! <3

• lalalovee

Tack! Vad roligt med samma datum :)
    Här går allt bra med amningen och hon sover väldigt mycket haha. Men när hon är vaken är hon väldigt uppmärksam och pigg :)

Svar på tråden Någon med BF i Juli?:)