Jag arbetar som boendestödjare! Fråga mig vad ni vill!
Precis som rubriken lyder! Kbk! - Kör bara kör!
Precis som rubriken lyder! Kbk! - Kör bara kör!
Utifrån vad du berättar kan jag garantera att man med hjälp av en gemensam planering ihop med boendestödet och din pojkvän kan lösa en god struktur i vardagen :) Hoppas det går bra för honom och att han blir nöjd med insatserna! Det finns hjälp att få när man har den här typen av problematik man måste bara våga ta för sig. Vi är som "lägst" utbildade undersköterskor som läst någon form av inriktning på psykiatri/funktionshinder. Dom kallas för Habiliteringsassistenter. Mest är vi Aktiveringspedagoger som läst minst 400YH poäng Inom Rehab/gravfunktionsnedsättning. Det sistnämnda är min utbildning och jag är en av pedagogerna i vårat boendestöd. Läste 1 år till usk och hoppade sedan på aktpedagog utbildningen som tog mig 2 år att läsa.
Som jag har förstått det övergår man mer och mer till samma titulation ute i landet. Stödbiträde, stödassistent och stödpedagog, i nämnd ordning beroende på utbildning. Tanken är att stärka yrkesgruppen som i stort sett har samma arbetsuppgifter och få ordning på vad vi "kallas".
Som jag har förstått det övergår man mer och mer till samma titulation ute i landet. Stödbiträde, stödassistent och stödpedagog, i nämnd ordning beroende på utbildning. Tanken är att stärka yrkesgruppen som i stort sett har samma arbetsuppgifter och få ordning på vad vi "kallas".
Mina föräldrar är pensionärer i ganska dåligt skick och de har boendestöd. Det som oroar mig är att boendestöden (2 pers) mest verkar komma dit och sitta och prata med mina föräldrar. Jag har åtskilliga gånger försökt hjälpa mina föräldrar att ge praktiska uppgifter till stöden, men till svar får vi "Det är inte vår uppgift att städa". Nej ok. Mina föräldrar blir inte hjälpta av att dom kommer förbi och småpratar.Så min fråga är:
Vad är er uppgift?