• Longlinda

HINDRA ATT ÖPPNA ETT SKÅP INFÖR FEST

Jag ska ha fest nu i helgen & min pappa har ett genomskinligt skåp med massa sprit i i vardagsrummet. Hur ska jag lyckas låsa detta skåpet, får inte röra något i skåpet och vill inte riskera att någon ska rota bland hans sprit. Hur ska jag lösa detta?

Såhär ser skåpet ut om det är till hjälp: www.ikea.com/se/sv/images/products/hemnes-vitrinskap__0177363_PE330334_S4.JPG

• Svar på tråden HINDRA ATT ÖPPNA ETT SKÅP INFÖR FEST
  • Angdev

Lös det genom att inte bjuda en massa löst folk som snor sprit ifrån din pappa.

• McStride

Ta nu hem ordentligt mycket folk som slår sönder allt, gjorde alltid vi när vi var unga.

• tjej87

Be din pappa att tömma skåpet i förebyggande syfte? Han borde ju verkligen gilla det förslaget tycker jag :)

• Aniiee

Se till att ställa undan spriten, naturligtvis. Jag antar att det är fina whiskeyflaskor och cognac och sånt, står de i ett glasat skåt har de säkert kostat åtskilliga tuselappar tillsammans. Du vill INTE riskera att de är tomma efter festen.......

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • amiofo

Första tanken, töm skåpet innan så är problemet löst.

Sen, var är det för några du bjuder in om du inte kan lita på att de vet skillnad mellan ditt/mitt

Sen, Hur gammal är du, vet de vad om att du ska ha fest, vore ju synd att bryta ett förtroende och ha vad det låter som en el har fest

• Lena

Plocka ur skåpet och ställ i föräldrarnas sovrum och lås dörren.

• Petrol

Du kanske kan sätta ett vinkeljärn på undersidan så det går upp och täcker dörrglipan och förhindrar att den öppnas? Borde räcka med två skruv underifrån och inte synas alls efteråt.

• Pathfinder

Förstår inte ens varför det här behöver bli en fråga i ett forum.

Töm skåpet.
    Göm spriten.

Ps. Ett annat tips är att sluta umgås med tjuvar.

• Longlinda

Min pappa tror att det bara kommer 15 personer som ska umgås med mig.

Kan verkligen inte tömma skåpet då han tagit kort på spriten så han ser ifall jag & min brorsa har tagit eller flyttat något. Så det funkar inte...

Finns det inga speciella hänglås?

Svar på tråden HINDRA ATT ÖPPNA ETT SKÅP INFÖR FEST