• Maho81

Gravid v 28, skärande smärta i blygdbenet och som ett band runt kroppen.

Igår när jag jobbade (bara ett kort pass på 4 timmar i butik) så fick jag en molande/skärande smärta över blygdbenet och ned i ljumskar samt bak i ryggen. Börjar bli orolig att jag håller på att få foglossning (har aldrig haft det förut) och att jag inte ska klara av att jobba längre. =/

Det enda jag gjorde igår var att stå i kassan och gå runt och hjälpa kunder i butiken.

Någon som haft likadant? Finns det något jag kan göra för att förbättra/undvika att få mer ont?

• Svar på tråden Gravid v 28, skärande smärta i blygdbenet och som ett band runt kroppen.
  • Maho81

Jag kan tillägga att jag inte känner av något sådant när jag är hemma, endast på jobbet.

• vampyria2

Tyvärr så låter det helt klart som foglossning, köp ett sånt här skärp som hjälper till att hålla upp magen och ihop bäckenet de brukar hjälpa riktigt bra faktiskt  Det är inte alla som får värre än det du beskriver så har du tur så håller det sig där när det gäller smärtan

• Maho81
    vampyria2 skrev 2014-05-27 07:56:50 följande:

Tyvärr så låter det helt klart som foglossning, köp ett sånt här skärp som hjälper till att hålla upp magen och ihop bäckenet de brukar hjälpa riktigt bra faktiskt smile1.gif  Det är inte alla som får värre än det du beskriver så har du tur så håller det sig där när det gäller smärtan smile1.gif

Tack det ska jag testa! =) Känns tråkigt om jag inte kommer kunna jobba så länge till, men å andra sidan är jag inte beredd på att slita ut mig och få ännu ondare bara för att jag prompt ska jobba.. Det är ingen som tackar mig för det i slutändan..
  • Aileen Allannah

Ta kontakt med sjukgymnasten så snart du kan, så kan du kanske hindra förloppet i alla fall, för det låter definitivt som foglossning. Du kan få tips på vad du ska undvika och vad som är bra, så tveka inte!

• Maho81
    Aileen Allannah skrev 2014-05-27 10:02:57 följande:

Ta kontakt med sjukgymnasten så snart du kan, så kan du kanske hindra förloppet i alla fall, för det låter definitivt som foglossning. Du kan få tips på vad du ska undvika och vad som är bra, så tveka inte! smile1.gif

Det ska jag göra, tack så mycket! =)
Svar på tråden Gravid v 28, skärande smärta i blygdbenet och som ett band runt kroppen.