• Anonym (svärföräldrarna)

Känner med hopplös

Jag vet inte var jag ska börja men jag behöver tips och råd på vad jag ska göra!! Svärmor och svägerska försöker över ta mitt barn Allt jag gör är fel Tex: Nappen som jag alltid har kallat nutte får inte heta de. Hon har en dreglis som de står jag älskar mamma på, den får hon inte ha... den ska bort på alla kort. Inte nog med de så säger dom hela tiden att de är deras bebis, eller så säger dom "kan vi inte lossas att hon är min bebis" Svägerskan säger flera gånger i veckan att hon är mamman till mitt barn för vi är ju inte lika.. Jag börjar att må så dåligt för detta så jag börjar tvivla på mig själv. Jag är en fegis och vårar inte gå på dom angående detta och när jag pratar med min sambo får jag tillbaka svar blir "nästa Gång dom säger de och jag hör så ska jag säga till" HAN HÖR JU ALDRIG!!! JAG BLIR GALEN VAD SKA JAG GÖRA????

• Svar på tråden Känner med hopplös
  • Anonym (Wildrat)

Sluta umgås med dem. Låt din sambo hälsa på själv med bebisen och underhålla dem när de besöker er, då kan han inte undgå att höra dem.

• Anonym (M)

Jag håller med de andra, sluta träffa dem. Kan de inte respektera normala gränser så finns det ingen anledning att umgås med dem.

• Currykoalan

Bor ni allihopa tillsammans eller varför umgås ni annars så frekvent att svägerskan hänger med ditt barn flera gånger i veckan?

Vi bor väldigt nära varandra och våra dörrar är tydligen alltid öppna

• Anonym (jisses)

Jag skulle ta det som din svärmor och svägerskan säger som inget annat än ett skämt. Både din svärmor och svägerska vet väl att de inte är mammor till ditt barn? De tänker säkert heller inte ta över ditt barn. Jag tror du är överkänslig och förstorar upp detta enormt. Min mamma och syster har sagt liknande saker till mina barn många gånger, men jag begriper givetvis att de bara skojar. Vad det gäller dreglis så brukar jag alltid ta av den vid fotografering. Skulle nån annan hinna före och göra det, skulle jag inte ha några problem med det. Jag förstår inte hur enormt känsliga en del är för så gott som allt? Det verkar heller inte behövas mycket innan folk råder till att sluta träffas, eller säga upp bekantskapen. Hur överkänsliga har folk egentligen blivit, som känner sig överkörda och kränkta för i stort sett allt?  Jisses!  Men jag antar att det inte bara är där skon klämmer. Förmodligen så har du väl en allmänt negativ inställning till din sambos mamma och syster. De är väl gränslösa överkörare som inte vet sin plats.

Men mår du så dåligt över detta så får du väl be din sambo att säga till på skarpen, eller så kanske han kan ta med sig barnet till farmor istället så de kan umgås hos henne, så du slipper bli upprörd.

Jag må vara över känslig med då är de så. Har alltid tyckt om mins svärföräldrarna och svägerska tills de att vi fick barn. När allt jag gör är fel och svägerskan tar min dotter till öppnaförskolan och skriver in sig som mamma till min dotter då är det inte skoj. Men jag får väl bita ihop och köra på Tack för tipset!!!!

• Anonym (incest)
    Anonym (svärföräldrarna) skrev 2014-05-29 18:10:43 följande:
    Jag må vara över känslig med då är de så. Har alltid tyckt om mins svärföräldrarna och svägerska tills de att vi fick barn. När allt jag gör är fel och svägerskan tar min dotter till öppnaförskolan och skriver in sig som mamma till min dotter då är det inte skoj. Men jag får väl bita ihop och köra på Tack för tipset!!!!
    Du kan ju säga till henne att när hon påstår att hon är mamma till barnet så låter det som att hon legat med sin brorsa. 
  • Levande
    Va... på riktigt..? :S 

Om detta är på riktigt så får du försöka jobba på att stå på dig. (Och som sagt: som "incest" sa, är ju illa om hon har legat med sin bror :) Försök hitta dråpliga kommentarer att svara med när de säger konstigheter. Och då kanske din sambo hör också... :)) Även personer som känner sig svaga kan bli starka. Börja med att läsa självhjälpsböcker...

Och så kan du ju kanske, utan att i det sammanhanget säga något om släkten, börja hitta orsaker till att flytta en bit bort...

Uppe i norr säger ju folk "tutten" om nappen, så jag tror inte ditt barn får några men av att du säger nutte.... Är din svägerska barnlös förresten? 
  • Fånga dagen
    Att din svägerska tar din dotter till öppna förskolan och skriver in sig som hennes mamma, låter ju helt sjukt.  Men jag förstår inte hur hon kan "ta" din dotter? Låter du henne göra det utan att opponera dig? Vad säger hennes bror?
Svar på tråden Känner med hopplös