Inlägg från: Blåblomman |Visa alla inlägg
  • Blåblomman

BF Februari 2015

Jag plussade igår. Är nu 4+1 och bf är 5/2. Första barnet.

• Blåblomman

Jag har inte heller några symptom förutom molvärk precis som när mensen är på väg.. När ska man ringa och boka tid? Är på 4+3 idag. Känns så tidigt..

• Blåblomman
    Carrols skrev 2014-05-30 14:33:10 följande:
    Efter vårdat första ivf försök plussade vi idag!! Helt sjukt överlycklig

Åh vad underbart! Grattis!
  • Blåblomman
    3oyo skrev 2014-05-30 15:41:14 följande:
    Jag kommer in te ringa än, i sommar blir lagom tycker jag, för min del räcker det att göra första besöket i början av augusti. De kollar ju i alla fall inget innan och j r gör man intr nupptest eller vad det nu är man gör med ul i v 13. Hur man ska äta och att det är bra att röra på sig har jag koll på.

Det här är ju min första graviditet så jag kan inte säga att jag har så mycket koll. Men känner nog att jag vill träffa en bm innan augusti och innan jag går på min semester så jag vet lite mer om vad jag har att förvänta mig och inte behöver oroa mig.
  • Blåblomman
    KnytetsMamma skrev 2014-05-30 17:03:40 följande:
    Jag ringde idag , mest pga att vi ska göra kub-test och då ville veta när jag kan lämna blodprov inför ultraljudet. Men också för jag ville vara säker på att få samma barnmorska som vi hade när vi väntade dottern. Så nu är inskrivning och första ultraljudet inbokat, spännande!!!

Kub-testet känner jag att vi också vill göra då jag är 36. Så jag slår nog en signal i nästa vecka. Sjukvården har ju också semestrar..
  • Blåblomman

Jag har mest lite molvärk, värst är det kväll och tidig morgon. Annars inga andra symptom. Det kom lite lite blod igår vid ett toabesök men inget mer sen dess och test visar att jag fortfarande är gravid.

• Blåblomman
    Jenny8686 skrev 2014-06-02 08:15:41 följande:
    Nån mer än jag som har räknat ut bf? Jag fick måndag den 9/2

Jag fick 5/2.
  • Blåblomman
    Killerhillary skrev 2014-06-06 21:08:47 följande:
    Hej, vad spännande, håller tummarna för dig. 

Här har jag tagit mitt andra CB digitaltest, fick 1-2 för 5 dagar sedan och idag 2-3. Det var skönt att se stegringen, men samtidigt har jag fortfarande en "ilsken" mensvärk som jag absolut inte hade med sonen. Kollar flytningarna hundra gånger per dag fortfarande, får bromsa mig ibland. Vill bara inte få MF igen!

Jag vill absolut ha KUB (är 39), men eftersom jag inte vet när jag blev gravid (direkt efter MF), så vet jag heller inte exakt hur långt gången jag är. Kanske får jaga runt efter någon som kan göra ett UL och "åldersbestämma" graviditeten snart. Vilket kärt besvär, om det håller i sig så länge att jag behöver göra det!

Någon mer med rätt kraftig mensvärk som kommer och går? Eller som haft det i tidigare graviditet? 

Jag hade rätt kraftig mensvärk förra veckan. Är nu 5+4. Vaknade 3 nätter i rad med fruktansvärda smärtor som höll i sig i ca 10 min. Tog upp det med BM men de sa att jag skulle avvakta för det var med största sannolikhet växtvärk. Nu känner jag mest molvärk igen men ibland blir det lite kraftigare.
  • Blåblomman
    KnytetsMamma skrev 2014-06-07 07:07:32 följande:
    Tack :) Jag hoppas ju såklart att jag bara ska vara tacksam över att inte ha några symtom alls men kan ändå inte sluta oroa mig emellanåt. Ser fram emot vul 1/7.

Så känner ja med, att det är lite delat de där med symptom. Vill på nåt sätt få bekräftat att jag fortfarande är gravid samtidigt som jag inte gärna önskar illamående eller molvärk.. Testar mig med jämna mellanrum istället
  • Blåblomman
    KnytetsMamma skrev 2014-06-07 07:30:19 följande:
    Samtidigt har jag ju läst nånstans att det kan finnas kvar HCG i kroppen även om det skulle bli ett missfall så jag ska försöka sluta testa nu och invänta VUL 1/7 och hoppas på att få se ett hjärta slå då och sen utgå ifrån att allt kommer att gå bra.

Så kan det ju också vara. Men jag har fortfarande molvärk och känner av brösten men inget mer för tillfället. Jag har inget VUL inbokat utan kommer göra UL i v 11-14 för kub-test. Men det känns som många veckor kvar dit.
  • Blåblomman

3/2, Knytetsmamma, andra barnet, 33 år. 12/2, Boots, andra barnet, 22 år.

2/2 Blåblomman, första barnet, 36 år.

• Blåblomman

[quote-nick]3oyo skrev 2014-06-08 08:50:33 följande:[/quote-nick]Igår hade vi främmande och vi vill inte berätta för folk än. Gud vad det är svårt, vi dricker ju oftast vin till maten. Men nu sa jag att vi inte hade något vin bara öl. Och innan de kom hade jag hällt upp en alkoholfri öl i en staropramenflaska och ställt i kylen. Drack den till maten. Så gjorde jag alkoholfri sangria som alla kunde dricka. Även till barnen.

Det kommer inte att bli lätt i sommar.[/quote]

Vad smart! Jag grämer mig över hur jag ska göra då det väntar två kalas, en tjejkväll samt midsommar i juni. Och ingen är på hemmaplan men ej heller behov av bilåkande. Vet inte vad jag ska skylla på. Vi vill gärna vänta ett tag innan vi går ut med det offentligt.

• Blåblomman
    SkogsstjärnN skrev 2014-06-09 15:48:18 följande:
    Ringde ni BM på en gång? Känns som att jag tar ut segern i förskott om jag ringer på en gång. Samtidigt så har jag sjukdommar som påverkar en graviditet så jag VET att jag måste ringa, men det är ju så tidigt:/

Fjantig mycket?

Jag ringde ca 1 v efter plusset. Är min första graviditet så jag vet inte helt vad jag har att vänta mig. Plus att jag vill göra kub test och då det är sommar och semestertider kändes det inte relevant att ringa först i juli. Jag var på inskrivning i förra veckan (v5) och ska dit i v9 igen.
  • Blåblomman
    Boots skrev 2014-06-09 18:13:28 följande:
    Jag äter folsyra nu varje dag men det finns ju kosttillskott som är särskilt för gravida. Visst innehåller det också den mängd folsyra man behöver? Äter ni kosttillskott? Vilka?

Jag äter sådana vitaminer för gravida som finns på apoteket samt extra omega3 efter inrådan från BM då jag väldigt sällan äter fisk.
  • Blåblomman
    Lovee skrev 2014-06-11 19:11:06 följande:
    Vilka symtom har ni? Jag är lite öm i brösten, annars mår jag skitbra! :) Ser skillnad på magen när jag står framför spegeln. Den är svullen och är mer rund i sin form. :)

Jag har inte heller så mycket symptom. Öm i brösten och så har jag lite molvärk då och då. Och så blir jag riktigt riktigt trött ibland.
  • Blåblomman
    sandra8686 skrev 2014-06-11 20:55:27 följande:
    Jag tog mig friheten att skapa en hemlig fb-grupp :) (facebook)

(Hemlig=Bara medlemmar ser innehållet och inga andra kan heller se att man är medlem)

Om ni vill vara med: Lägg till mig tillfälligt som vän och skicka ett privat meddelande att du vill bli medlem!

www.facebook.com/mizilja

Har också skickat vänförfrågan nu.
  • Blåblomman

Samma här. Är extremt trött och bara tanken på att jag ska jobba 4 veckor till innnan semestern gör mig ännu tröttare. Men jag får försöka vila när det ges tillfälle. Somnar runt 21 varje kväll. Tur jag jobbar skift så att jag ibland har sovmorgon eller en ledig dag mitt i veckan.

• Blåblomman
    Japp84 skrev 2014-06-22 20:47:16 följande:
    LAGT TILL EN GRUPP PÅ FB, HEMLIG SÅ UTOMSTÅENDE EJ SER VILKA SOM ÄR MED ELLER INLÄGG.

MESSA MIG DITT NAMN SÅ LÄGGER JAG TILL ER.

Både enklare och roligare med sånna här grupper på fb då man kan ha flera trådar/ämnen igång under samma grupp.

Jag lyckas inte messa dig.. Går det att du skickar till mig först istället?
  • Blåblomman
    Vädurtjejen skrev 2014-06-24 20:31:58 följande:
    Åh! Vi bor också i Bromma! Nära flygplatsen och på gränsen till Sundbyberg

Vi bor på söder just nu men flyttar till Bromma om ca 1 år.
Svar på tråden BF Februari 2015