• nox

BF Februari 2015

Har precis plussat med cb digital. Har försökt i ca 6 månader och började käka borago vid sista mensen och det tog sig :) v. 4 enligt appen. BF blir i februari 2015.

• nox
    Stephi skrev 2014-06-02 10:10:12 följande:
    andra gången som clearblue testet inte fungerade alls? 

beställde nyss 20st på testlagret

Alltså. Jag testade minus med cb digital en dag innan BIM. Trodde det var kört och väntade in mensen som aldrig kom. Idag BIM+1 fick jag ett fint "gravid" i rutan.
  • nox
    BustersTjej skrev 2014-06-02 10:27:11 följande:
    DEt var inte meningar att bara skicka ett ja haha. Men det maste val betyda att du ar gravid?! Du kanske inte hade tillrackligt hog HCG niva innan. Tar du ett till om nagra dagar sa ska du se att det star gravid da med! 

Haha det var mer ett svar till hon tjejen som testade med cb digital typ på BIM-4??? Lite för tidigt anser jag.
  • nox
    Imsdal skrev 2014-06-02 11:28:01 följande:
    hej, 

hoppar in här för längtar så mkt efter ett plus!

antingen är jag 1 dag över bim eller 2 dagar innan, enligt min app det senaste alternativet men jag fick mens 1 maj förra gången.. vet inte vilket som är korrekt! men men..

har varit helt torr nertill men nu fått lite vita, glansiga flytningar, är det nåt nån känner igen som har plussat? är orolig att det ändå kan va mens på g :( 

har fått pangtuttar, halsbränna, helt glömsk, gråter för det mesta och svettas/fryser om vartannat!

kram på er och grattis till Pluss! 

Har inte haft speciellt mycket flytningar innan jag plussade. Det bubblade dock konstigt i min mage för nån vecka sen och var extremt gasig och trött och mådde lite illa igår och har käkat blåbärsmuffins typ varjr dag i en vecka haha. Det var då jag misstänkte stt jag var gravid.

Dessutom var detta första försöket med borago-kapslar som sägs öka chansen och det verkade det göra för mig. Så kör med borago annars om du misslyckades denna gång! :)
  • nox
    Imsdal skrev 2014-06-02 13:17:31 följande:
    hej!! åh va gulligt av dig! testade nu på lunchen men var blankt minus :( blev lite ledsen.. hoppas det är för tidigt att testa!??

vad gör dom kapslarna?:) låter spännande! 
    Borago ä kallpressad gurkörsolja som ska göra att slemhinnan i livmodern blir tjockare och ägget då fäster lättare :) den jag köpte heter bara "borago" och innehåller också gla, jamsrot, lecitin och vitamin E. Man tar 2 om dagen från mensens första dag  till BIM. Jag försökte bli gravid i ca 6 månader utan resultat, och när jag testade borago första gången nu i maj så blev jag gravid direkt så det känns ju lite som att det va tack vare boragon!
    finns att köpa i hälsokostbutiker. :)
  • nox
    Blåblomman skrev 2014-06-02 15:33:07 följande:
    Jag fick 5/2.

Jag fick 12/2 :)
  • nox
    Cookie85 skrev 2014-06-03 09:37:05 följande:
    Hej! 

Första barnet och BF 2/2 2015. Jävligt nervös. Rädd. Mår väldigt väldigt illa redan. Någon som har bra tips? Äter åksjuketabletter och vitamin B6 1 mg, men kräks ändå som en magsjuk. Härligt att hitta denna 'familjeliv' sida. Kanske kan finna lite pepp i allt det kämpiga.

Kram.

Var inte rädd :) vi är många förstföderskor här, bla jag själv. Har BF 12/2 -15 enligt gravidappen. Jag har inte börjat känna av illamående men känns som jag har lite mensvärk ungefär haha! Jag har däremot hört att cola (eller avslagen cola) ska vara ok att dricka när man mår illa och att det dämpar illamåendet. Vet inte om det stämmer, men testa?
Svar på tråden BF Februari 2015