• kiriaki

BF Februari 2015

Hej allihopa! Far man hoppa in har? :) Ar 30 ar gammal, bor i Sodra Kalifornien.. Vantar barn nummer 2, forsta sonen ar 16 manader gammal och jag ar i v. 18 (17+4) nu med en till liten pojke, BF 7:e februari :) Har RUL om 2-3 veckor, lite senare har i USA men har fatt flera UL innan sa vi vet att det ar en aktiv liten pojke redan :)

Ar fortfarande tjock fran forsta graviditeten sa det ar tungt (haha), mycket foglossning redan och stor som en jakla hus over magen. Storre an jag var med forsta sonen i v. 25 !!!! Jisses.

• kiriaki
    mocha8676 skrev 2014-09-05 22:19:08 följande:
    Hej! Södra Kalifornien, låter härligt! Hur tidigt fick du reda på könet? Hoppas på att få veta 23/9 på vårt RUL :)

Hej Glad Min lakare/barnmorska gjorde en UL koll i v. 13 for att se sa bebisen madde bra, jag ar skitnojjig sa far extra kontroller for att lindra angest och hon forsokte tjuvtitta men bebisen vagrade visa och efter det holl jag och maken pa att bli tokiga haha sa vi gick privat i v. 14 och gjorde konsultraljud.. bebisen vagrade nastan visa da ocksa men till slut sa sag vi att det var en pojke! Det kostar bara 300 kr att ga privat har sa lite billigare an i Sverige som tur ar.. Kollade i v.14 med forsta sonen ocksa.. och sodra Kalifornien later bara harligt tills jag sager att det ar minst 42 grader i skuggan heeeela tiden. Det ar forjakla jobbigt med varme nar man ar gravid! Tror det ar darfor jag fortfarande mar illa trots att jag gar in i v. 19 (18+0) imorgon Skrikandes 

Vad hoppas ni pa forutom en frisk bebis? Pojke elr flicka? :) Ar det forsta barnet for er?

• kiriaki
    mocha8676 skrev 2014-09-06 08:05:37 följande:
    Oj, den värmen skulle jag inte palla. Pallade inte den svenska sommarn i år med 30-32 grader i skuggan. Jag som annars älskarxsommar och värme!

Vårt första barn. Vi har försökt i tre års tid och blev nu gravid via IVF! Total lycka. Supernojjiga och tänker ständigt på barnet. Så varje dag känns ungefär som en vecka!! Men är nu i vecka 16+3. Vi har sett den lilla i V8, v13 vid två tillfällen då jag fick en stor blödning 3 dagar efter kub testet. Nu kan jag knappt vänta till RUL. I våra år som ofrivilligt barnlösa har vi fantiserat om en pojke. Men både jag och min man tycker det känns som en tjej. Så nu hoppas ja lite på det då jag haft den känslan från typ vecka 8. Men jag bli lika lycklig vilket det än blir! Visste inte att man kunde se kön redan i vecka 13!
    Men guuud GRATTIS!!!!!! Jag har haft lite sma blodningar har och dar och usch va radd man blir.. insag att det var efter nakenkramar med maken haha sa nu far stackaren inte ngt langre. Forsta graviditeten var vi stensakra pa att det var en pojke, den har gangen trodde jag definitivt att det var en tjej.. men icke! Maken ar overlycklig, han vill ha alldeles for manga barn (typ FEM) och pojkar allihopa. Jag tror att han ar galen :P Man kan testa blodet redan fran v. 10 har och gora konsultraljud (pa magen) fran vecka 13 for att se konet! Bra for sana som mig som ar nyfiken i en strut :D
  • kiriaki
    mocha8676 skrev 2014-09-06 09:01:18 följande:
    Tack :)

Jag har fått småblödningar också efter "nakenkramar". Så det blir Det inget med nu. Men den stora blödningen var ett blodkärl som brast under en promenad.

Jag har alltid velat ha 4 barn. Men nu blir det 1 eller 2. Vi vet inte om vi orkar hoppa in i IVF cirkusen igen.
    Men vet du, jag har hort manga IVF par som blivit spontant gravida efter forsta barnet! Som att kroppen kom igang efter en graviditet och allt flyter pa "normalt" :) Har en kompis som precis genomfort forsta IVF forsoket som tyvarr misslyckades sa dom ska forsoka nu igen.. det verkar vara jakligt jobbigt bade fysiskt och mentalt :( Kanner mig nastan taskig som ploppar ut barn efter barn nar hon kampar men hon ar jatteglad for oss anda aven om det ar jobbigt for henne.. Onskar man kunde hjalpa! :/
  • kiriaki
    MorUggla skrev 2014-09-06 21:22:19 följande:

Hej!

Bara en liten undran.

Jag är i vecka 16 nu (förstagångsmor). :)

När kunde ni för första gången se små rörelser utifrån magen? T.ex. när ni ligger på rygg eller sitter lutandes mot något? Någon som är i vecka 16 nu och ser/känner rörelser?

Barn 1 kande jag ordentliga rorelser i v. 18, minns inte nar dom borjade synas dock... Men jag var jattesmal sa det var nog darikring ocksa :)

Barn 2... kande forsta rorelserna i v. 15 men mycket svagt. Forst nu i v. 18-19 som dom kanns rejalt.. Och nu ar jag tjock sa det blir nog inte att se sa mycket pa ett tag haha :)
  • kiriaki
    3oyo skrev 2014-09-06 20:03:43 följande:
    Ja alltså det känns ju lite som att bebisen får leva av resterna från min kropp. Det får väl bli som det blir.
    Jag ar ocksa overviktig och min lakare har inte sagt ett ord om att ga ner i vikt! Arligt talat tror jag att det ar bast om du bara ater nyttigt sa gott det gar och inte oroar dig for mycket om vad vagen sager. Ga ner i vikt kan man gora efterat, sa lange man inte har diabetes eller lever pa enbart godis sa mar nog bebis battre av att man tar det lugnt och slappnar av och ar halsosam :)
  • kiriaki
    mocha8676 skrev 2014-09-06 23:52:29 följande:
    Jag hoppas på spontan graviditet i framtiden! Och jag blir alltid glad och lycklig för andra som lyckas. Känns som om det är meningen först nu också, då vi har haft råd med stor bil, kommer att ha hunnit en bra bit med renovering, skaffat två Goa hundar, gift oss, hunnit resa!
    Men perfekt ju!! Vi behover definitivt storre bil nu snart.. usch. Vi har fixat upp huset bit for bit sedan strax innan forsta sonen foddes.. Vi borjade med hans bebisrum saklart... som han fortfarande inte flyttat in i haha. Typiskt! Han har det som lekrum nu sa till jul ska han fa en liten makeover dar inne, gora det roligare for en liten kille med litet bord och stolar och en ordentlig sang... Det ar helt klart smart att gora saker INNAN bebisen kommer kan jag ju saga. Har fan inte sovit en hel natt pa 2 ar nu! Sov sa mycket du bara kan foresten.. sov sov sov och sov. Aven om bebisen sovit bra sa blir jag sa nojjig att jag kliver upp bara for att se till att han mar bra och andas, till och med nu nar han ar ganska jakla stor och ingen bebis langre sa gor jag det Tungan ute 
  • kiriaki
    Lovee skrev 2014-09-08 17:46:08 följande:

Hej alla gravida!

Jag går in i vecka 19 idag och nästa vecka är det dags för ultraljud. Jag o sambon diskuterar fram och tillbaka om vi ska kolla upp könet på den lilla krabaten. Hur gör ni? Kollar ni upp kön? Varför/varför inte gör ni det?

Hej hej! Vi har kollat i v.14 bada gangerna.. Jag kan inte alls anknyta till bebisen eller ens fatta att jag ar gravid forran jag kan borja fundera pa namn och saga "han" istallet for "den" eller "bebisen".. Det blir mer riktigt for mig nar jag vet vad som gommer sig dar inne.. Enklare att forsta vad som vantar och att gora mig beredd rent mentalt :)
  • kiriaki
    Lovee skrev 2014-09-08 17:46:08 följande:

Hej alla gravida!

Jag går in i vecka 19 idag och nästa vecka är det dags för ultraljud. Jag o sambon diskuterar fram och tillbaka om vi ska kolla upp könet på den lilla krabaten. Hur gör ni? Kollar ni upp kön? Varför/varför inte gör ni det?

Hej hej! Vi har kollat i v.14 bada gangerna.. Jag kan inte alls anknyta till bebisen eller ens fatta att jag ar gravid forran jag kan borja fundera pa namn och saga "han" istallet for "den" eller "bebisen".. Det blir mer riktigt for mig nar jag vet vad som gommer sig dar inne.. Enklare att forsta vad som vantar och att gora mig beredd rent mentalt :)
  • kiriaki
    Nenne1979 skrev 2014-09-10 06:38:21 följande:

Hej på er alla och grattis till era graviditeter! Jag väntar mitt andra barn och är i vecka 17. Har inte fått mage än och känner inget fladder. Hur är det för er andra? Någon mer som väntar tvåan?

Jag vantar 2:an! v.19 (18+3).. Ser hoggravid ut Gråter Skyller pa en mix av gener, att fa barn ganska tatt (aldsta sonen ar 16 manader) och ja.. kakor. Hahaha. Generna bara for att min mamma alltid fick megamage nar hon var gravid, som att hela bebisen bara ligger pa "utsidan" :D
Svar på tråden BF Februari 2015