• Penida

Varför röstar du på Sverigedemokraterna?

Jag skulle inte rösta på Sverigedemokraterna, jag har läst deras partiprogram och det är inte jag även om jag kan hålla med om något här och där, det kan jag oavsett parti.
    Jag är lite nyfiken på varför så många väljer att rösta på dem. Det man ofta får höra om man frågar är "jag röstar på Sverigedemokraterna på grund av vad de vill med invandringen" och that' s it. Det känns som att det bara handlar om en fråga och en fråga bara för de flesta som väljer att lägga sin röst där.. Vissa kan ibland gå så långt som att säga att de håller med om precis allt vilket verkar aningen naivt kan jag tycka. Jag önskar någon kunde vara mer specifik. Vad är så bra med deras familjepolitik t.ex?
    Någon som vill svara på vad i deras politik ni faller för? De flesta måste väl ändå tänka längre än en enda fråga? Det hoppas jag i alla fall.
    Här är deras politik A-Ö om ni behöver läsa påGlad
    sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/

Avskyr CIO-metoder
  • Svar på tråden Varför röstar du på Sverigedemokraterna?
  • McStride

För att det verkar vara det enda parti som står för vad dom tycker, håller sina löften och inte kör rävspel vid varje valkampanj. Men dom hade aldrig gått framåt i denna takten om inte motståndarna hade gett dom så fruktansvärt mycket gratis reklam i samband med saboterandet för partiet.

• Nattugghla
    McStride skrev 2014-05-27 21:25:28 följande:
    För att det verkar vara det enda parti som står för vad dom tycker, håller sina löften och inte kör rävspel vid varje valkampanj. Men dom hade aldrig gått framåt i denna takten om inte motståndarna hade gett dom så fruktansvärt mycket gratis reklam i samband med saboterandet för partiet.
    Så det är bättre att man talar sanning om att vissa är mer värda än andra för att de kommer från ett annat land, en annan kultur?

Så det är bättre att sverigedemokraternas likasinnade i Europa talar sanning när de tycker att Ebola är bästa sättet att lösa befolkningsfrågan i Afrika?

Så det är bättre att man vill kasta ut människor som flyr från krig?

Så det är bättre att man hjälper barn på plats med några slantar och ett par skor när det regnar bomber tätt som duggregn kring dem? (lätt överdrift jag vet men det lät snyggt ;) )

Så det är bättre att man är en lågutbildad, lättinfluerad människa som gör skillnad på mig och dig bara för att man talar sanning?
  • Marlean

Står för vad de säger? Tillåt mig le. Det är väl partiet som är bäst på att förneka allt de säger och gör med meningar som "Mitt konto var hackat!" "Det var inte jag som skrev, det var min dotter!" "Det minns jag inte." "Det var ett räkneexempel."

• Breaking Bad
    Nattugghla skrev 2014-05-27 21:31:30 följande:
    Så det är bättre att man talar sanning om att vissa är mer värda än andra för att de kommer från ett annat land, en annan kultur? Så det är bättre att sverigedemokraternas likasinnade i Europa talar sanning när de tycker att Ebola är bästa sättet att lösa befolkningsfrågan i Afrika? Så det är bättre att man vill kasta ut människor som flyr från krig? Så det är bättre att man hjälper barn på plats med några slantar och ett par skor när det regnar bomber tätt som duggregn kring dem? (lätt överdrift jag vet men det lät snyggt ;) ) Så det är bättre att man är en lågutbildad, lättinfluerad människa som gör skillnad på mig och dig bara för att man talar sanning?

Haha, du borde söka jobb på aftonbladet...
  • Tonårsmamman1
    Marlean skrev 2014-05-27 21:33:38 följande:
    Står för vad de säger? Tillåt mig le. Det är väl partiet som är bäst på att förneka allt de säger och gör med meningar som "Mitt konto var hackat!" "Det var inte jag som skrev, det var min dotter!" "Det minns jag inte." "Det var ett räkneexempel."
  • Marlean

SD är möjligen det mest oansvariga parti som finns, kolla in det här:

EU-kandidaten förnekar valplattformen:
    ">

Vägrar svara och försöker bortförklara sig: http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/politiker-detta-ar-skamtsamt-skrivet/
    Och här är en härlig lista: http://www.interasistmen.se/klavertramp/irm-listar-sds-basta-ursakter/
    "Jag försökte rädda kvinnan jag tog på brösten." "Kvinnomisshandel är inte det allvarligt? "Jag tycker inte det om det bara skett en enda gång."

• Nattugghla
    Breaking Bad skrev 2014-05-27 21:39:18 följande:

Haha, du borde söka jobb på aftonbladet...
    Tack tack men jag är redan konsult inom bergbyggnadsteknik och politiskt engagerad på kommunnivå men tackar som frågar. Men jag skulle tro att jag är ungefär lika kvalificerad för journalistyrket som journalisterna på Aftonbladet.
  • Penida
    McStride skrev 2014-05-27 21:25:28 följande:
    Fortfarande, vad i deras politik står du bakom och röstar för?
    Jag tycker förövrigt att de ska få komma till tals och bli bemöta precis som andra invalda partier. Jag tror inte alls på censur så där får jag väl lov att hålla med dig.
    Avskyr CIO-metoder
  • Kl är för mycket
    Nattugghla skrev 2014-05-27 21:31:30 följande:
    Så det är bättre att man talar sanning om att vissa är mer värda än andra för att de kommer från ett annat land, en annan kultur? Så det är bättre att sverigedemokraternas likasinnade i Europa talar sanning när de tycker att Ebola är bästa sättet att lösa befolkningsfrågan i Afrika? Så det är bättre att man vill kasta ut människor som flyr från krig? Så det är bättre att man hjälper barn på plats med några slantar och ett par skor när det regnar bomber tätt som duggregn kring dem? (lätt överdrift jag vet men det lät snyggt ;) ) Så det är bättre att man är en lågutbildad, lättinfluerad människa som gör skillnad på mig och dig bara för att man talar sanning?

Du glömde "så det är bättre att jag slutar snacka om saker jag inte förstår och går ner i tvättstugan och tvättar min mans skitiga Underkläder"
  • Molle1981

Jag röstar på dem för att jag har just läst deras partiprogram och står för en ansvarsriktig politik, till skillnad från många andra partier. Utöver invandra och immigrationsfrågan som jag tycker är en väldigt viktig fråga nu, så tycker jag att de har en bra politik före pensionärerna som förtjänar bättre, de står för en bra skattesyn och när det kommer till rättspolitik. Sedan är det bra att de varken är höger eller vänster, utan står för det bästa från bådas världar. Jag sympatisera inte så mkt med hur de ser på abortfrågan och restaurangmomsen.

Men i stort står de för en bra politik.

Bara arr läsa partiets ideologi, finns inget fel med detta?

"Sverigedemokraterna är ett socialkonservativt parti med nationalistisk grundsyn.

Vi betraktar värdekonservatism och upprätthållandet av en solidarisk välfärdsmodell som de viktigaste verktygen i byggandet av det goda samhället. Partiets ambition är att kombinera de bästa elementen från de traditionella höger- och vänsterideologierna. Vi bejakar lag och ordning, gemensamhetsskapande traditioner, samhällsbärande institutioner och bevisat välfungerande naturliga gemenskaper i form av familjen och nationen. Vi eftersträvar ett demokratiskt, jämställt och miljövänligt samhälle där alla medborgare skyddas av, och är lika inför, lagen. Ett samhälle där alla medborgare också garanteras en hög grundläggande nivå av ekonomisk och social trygghet."

Svar på tråden Varför röstar du på Sverigedemokraterna?