• jullisbullis1

ILSKA!!

Hejsan.
    Detta är min första tråd är, är ny men provar att skriva och se ifall detta blir rätt.
    Jag är en tjej på 18 år, tar studenten nu om någon vecka. När jag var liten blev min, gick i fjärde klass så blev min mamma sjuk. Hon "gick in i väggen" pappa började dricka och mina äldre bröder slog mig rätt ofta. Lite halv taskig barndom. När jag började högstadiet började jag umgås med lite fel människor. Började röka, dricka sprit och prova röka lite hasch. Mina betyg rasade, inte för att jag inte var där utan för jag hade så jäkla svårt att koncentrera mig. Jag hade MINST en så kallad IG-varning varje termin. Fick faktiskt bra hjälp och fick gå till olika psykologer osv. Gick ut med alla godkänt och började sedan på gymnasiet med helt nya folk.

Drack rätt mycket i ettan, blev inprincip beroende av sprit och skolan anmälde mig till socialen. (Min pappa, farfar och faster) har tendenser till alkoholism så började trappa ner med spriten. Sedan träffade jag en kille, slutade med allt skit, hade full närvaro i skolan och började faktiskt plugga. Men jag kan verkligen inte koncentra mig eller sitta still en längre stund, har provat att rita under lektionerna. Ta pauser och gå ut en stund. När jag blir arg så flippar jag och säger saker jag inte menar, börjar gråta osv. Jag kan inte kontrollera mig själv hur mycket jag än vill. Men allting går ut över min familj och det gör att vi får dåliga förhållande till varandra. Kan ju nämna att mamma blivit mycket bättre och att pappa inte dricker mer, vi har en väldigt god relation till varandra. Min psykolog skickade även vidare mig till att göra en adhd utredning men den lades ner.

Kan någon snälla säga mig vad jag ska göra? jag står inte ut längre.

• Svar på tråden ILSKA!!
  • SIN74

Det måste vara skitjobbigt att vilja göra"rätt" men det blir galet ändå. Starkt jobbat att ändra dig så här. Du kan vara stolt över dig själv. Med tanke på vad du gått igenom är det inte konstigt att det blir så här. En teori. Socialt betingad ADHD, alltså du visar upp alla tecken på men har det inte egentligen. Nu när allt lugnat ner sig får du och din kropp en chans att tänka efter och då blir det tufft. Kroppen blir rastlös! Be om fortsatt psykologhjälp och be även skolan om hjälp att anpassa utbildningen. Kanske kan du få arbeta på annat sätt? Kram och varmt lycka till med att förändra ditt liv.

Svar på tråden ILSKA!!