Är det här normalt beteende? Dramaqueen!
Jag är så trött på min sambo. Igår kväll hade vi en liten diskussion om vem som skulle städa kattlådan. Jag låg naken i sängen och han var inne på toa där lådan är. Jag skulle upp halv 6 idag för att jag har skola tidigt, medan han vaknar runt 10 för att han börjar 11. Han sa "jag orkar inte nu, jag lovar att jag tar den imorgon bitti".
Idag kom jag hem runt 10.30 och han ligger och sover, som alla dagar. När han kommit ut från toaletten frågar jag om han tog kattlådan och han vrålar "JAG SKA JOBBA, JAG HAR INTE TID FATTAR DU VÄL!". Jag blir helt ställd av att han vrålar mig i ansiktet det första han gör när jag kommer hem, så jag tar på mig skorna igen och börjar gå ut. Han skriker "om du går härifrån så kommer jag inte hem efter jobbet" och jag säger "jag tänker inte stanna här så länge du skriker åt mig". Han slutar skrika och jag säger "om du gick upp lite tidigare än 5 minuter innan du måste gå så kanske du hinner som du lovade?" och han börjar vråla igen. Jag går ut.
Jag sätter mig på en bänk en bit bort från lägenheten, väl synlig, bara för att slippa hans skrikande. Han kommer utrusande med två ryggsäckar, kastar en blick mot mig och cyklar sen iväg mot jobbet. När jag kommer in så ser jag att hans laptop är borta, men inget annat.
Är det bara jag som tycker det här är ett onormalt beteende? Gjorde jag fel på nåt sätt?