• Anonym (Trött)

Är det här normalt beteende? Dramaqueen!

Jag är så trött på min sambo. Igår kväll hade vi en liten diskussion om vem som skulle städa kattlådan. Jag låg naken i sängen och han var inne på toa där lådan är. Jag skulle upp halv 6 idag för att jag har skola tidigt, medan han vaknar runt 10 för att han börjar 11. Han sa "jag orkar inte nu, jag lovar att jag tar den imorgon bitti".

Idag kom jag hem runt 10.30 och han ligger och sover, som alla dagar. När han kommit ut från toaletten frågar jag om han tog kattlådan och han vrålar "JAG SKA JOBBA, JAG HAR INTE TID FATTAR DU VÄL!". Jag blir helt ställd av att han vrålar mig i ansiktet det första han gör när jag kommer hem, så jag tar på mig skorna igen och börjar gå ut. Han skriker "om du går härifrån så kommer jag inte hem efter jobbet" och jag säger "jag tänker inte stanna här så länge du skriker åt mig". Han slutar skrika och jag säger "om du gick upp lite tidigare än 5 minuter innan du måste gå så kanske du hinner som du lovade?" och han börjar vråla igen. Jag går ut.

Jag sätter mig på en bänk en bit bort från lägenheten, väl synlig, bara för att slippa hans skrikande. Han kommer utrusande med två ryggsäckar, kastar en blick mot mig och cyklar sen iväg mot jobbet. När jag kommer in så ser jag att hans laptop är borta, men inget annat.

Är det bara jag som tycker det här är ett onormalt beteende? Gjorde jag fel på nåt sätt?

• Svar på tråden Är det här normalt beteende? Dramaqueen!
  • Anonym (.)

Förlåt, men han verkar ju helt störd. Är det verkligen en sån respektlös knöl som du vill slösa bort dina bästa år på?

• hallontroll

Var glad om du slipper honom.

• Anonym (Latmask)

Låter som en sån nu kille du får va mamma till?

• Anonym (Trött)
    Anonym (Latmask) skrev 2014-05-28 11:34:54 följande:
    Låter som en sån nu kille du får va mamma till?
    Typ. Han kan inte plocka upp sina strumpor eller snytpapper för att han jobbar, men han har ju faktiskt tid när han inte jobbar. Han tycker jag kan plocka upp det då det är jag som störs av det, och det är ju jag som tvingas sitta i skiten när jag är hemma och pluggar Kräks
  • Anonym (Inte okey)

Han låter stressad och det har han ju orsakat själv. Idiot. Han fattar säkert att han gick över gränsen men det lär väl komma ikapp senare, när stressen lagt sig. Jag tycker du gjorde rätt som gick ut och lämnade honom åt hans gapande, han fick sig nog en funderare där. Det är så typiskt att lova saker och sedan bli förbannad när de blir påkomna med att bryta löftet, som om ilska och skrik ska göra saker bättre. Allvarligt, han bör växa upp.

• Lumsen

Ojdå, ni har nog större problem än kattlådan.
    Kanske skulle ni prata ut ordentligt om eran situation.

• nymedlem

Var går han efter jobbet tror du?

Personligen hade jag rensat kattlådan själv istället för att starta bråk om en sån sak. Särskilt med tanke på att du är hemma och han går och jobbar.

• Anonym (Trött)
    nymedlem skrev 2014-05-28 11:43:47 följande:
    Var går han efter jobbet tror du?

Personligen hade jag rensat kattlådan själv istället för att starta bråk om en sån sak. Särskilt med tanke på att du är hemma och han går och jobbar.
    Det är inte själva kattlådan som är problemet. Jag pluggar på heltid och är borta mycket också, speciellt på morgonen då eftersom jag har skola tidigt. När han kan ligga och dra sig 4-5 timmar längre än vad jag kan så är det inte för mycket begärt att han gör sin del av hushållsarbetet. Sen gör jag det ofta för att slippa lukt och otrevligheter själv, men när han uttryckligen LOVAR att han ska göra en sak och inte gör det så blir jag arg. Det är inte det enda han ständigt "lovar" men inte gör sen.

Han skrev just ett sms "förlåt, puss". Tror inte han skulle dra nånstans efter jobbet egentligen (det är inte första gången han säger sånt heller), skulle han dra nånstans alls skulle det förmodligen bli hans föräldrar.
  • kenneth768768

som en av överstående skribenter tror jag att det kan vara problem i er relation som ligger bakom. kanske är du den som har större driv i att ha det fint hemma och det gör att han känner sig regelbundet tjatad på. (jag spekulerar, du får avgöra om du känner igen dig).

Lösningen på detta vore att ni samtalar och kommer överens om hur ni ska sköta hushållet och dela på sysslor och ta eget ansvar osv.

Oavsett om han är lat eller inte, kan det funka bättre än att du säger åt honom regelbundet, vilket han kan uppleva som irriterande.

• arkaderol

spark i röven och ut ur huset

Svar på tråden Är det här normalt beteende? Dramaqueen!