Inlägg från: Sephrenia89 |Visa alla inlägg
  • Sephrenia89

Misslyckad medicinsk abort!

Jag hade oskyddat sex dum som en gås - man är lätt efterklok och tog Norlevo.

Skulle sätta in p-stav snart så lugnade ned mig lite och väntade på mens.
    Den kom men var en nidblödning som verkligen tedde sig som en riktig mens.

Sen kom illamåendet från helvetet - mensen kom inte denna månad och graviditetstest positivt.

Med tanke på nidblödningen så trodde jag att någon kondom vart kass och beräknade mig själv som tidigt gravid. Mitt i allt var det svårt att få kontakt med sjukhuset och de trodde med att jag ej var långt gången.
    När jag efter massa om och men var jag 10+2. Fick avstannings piller och resterande läkemedel med mig hem för hemma abort som genomfördes med fint utfall.

På återbesök trodde dem mitt HCG var högt och jag fick ej sätta i stav. Enligt blodprov var mitt HCG jätte högt. Akut in på kvinnokliniken.. fostret levde, allt såg perfekt ut för en normal graviditet i v12+5.

Så nu måste jag bli inlagd och få driva ut allt på plats - jag har till måndag på mig att bestämma mig (deras ord) på om jag vill forsätta aborten eller graviditeten.

Ovanligt enligt läkaren men det händer!

• Svar på tråden Misslyckad medicinsk abort!
  • Sephrenia89
    MxMeNow skrev 2014-05-28 16:03:14 följande:
    Vad jobbigt. Du har ju verkligen gjort allt du kan för att inte hamna i den situation du nu befinner dig i. Hoppas det löser sig för dig.

Tack - orden kändes bra att läsa ?

Hoppas med detta löser sig - hade situationen runt mig vart bra ekonomiskt och boendemässigt så hade nog valet vart annorlunda men allt har sin tid.
  • Sephrenia89

Tack för svar (mitt förra svar skulle innehålla ett hjärta och inget frågetecken på slutet).

Jag ställde samma fråga till läkaren - lät nog oerhört skeptisk faktiskt.. "Hur kan man inte ta skada av först en avstannings tablett som skall mer eller mindre döda fostret, sen utdrivnings tabletterna på det, och blodet och klumparna då de måste ju vart viktigt för den?.... samt smärtstillande tabletterna är ju rätt starka... hur kan man inte ta skada?"

Fick svar om att blodet och klumparna var sånt som låg före fostersäcken, att det absolut inte såg skadat ut och risken för missbildningar är rätt liten och fostret såg perfekt ut för en normal graviditet och levde och växte.

På ett sätt så känns det jävligt att ta bort något som verkligen verkar vilja stanna men grund anledningen till första aborten kvarstår egentligen men nu när jag funderar så är jag på ett sätt ledsen för att han inte får en andra chans men jag kan inte tro att man kan vräka i sig dessa saker och sen står fostret oberört utan skador - verkar ju sinnessjukt.

• Sephrenia89

Uppdatering:

Blev inlagd på onsdagen förra veckan.

Efter 57 timmar och 30+ tabletter och 4 dropp påsar senare så väntade vi på OP tid då abort ej startades.

Vid 16:00 fredag så undersöktes jag för att se om jag öppnat mig något öht - efter massa pill så sa det "splash" fostervattnet gick och efter några minuter kom en liten liten människa (fostret) och assistans kom och fick ledsaga mig till mitt rum där jag nästan svimmade och de fick tillkalla bår.

Blod påsar på det sen väntan på OP för att ta ut moderkakan. Hela fredagen var ett stort kaos av intryck, smärta, känslor, händelser.

Hur jag känner mig just nu; smått surrealistiskt och ledsen.

Det var rätt beslut då jag har absolut kaos med plugg, jobb, ekonomi och boende i mitt liv och jag kommer inte få rätsida på allt inom en snar period men ledsen för det va en liten person jag såg, ej mogen men helt klart en människa.

Jag kommer aldrig gå igenom detta igen, nästa gång något kommer ur mig så ska det åka med hem i en bilbarnstol. Det påverkade även mycket att samma avdelning för aborten var där alla mammor, bebisar och pappor hamnade för vidare observation.

• Sephrenia89
    Anonym (emelie) skrev 2014-06-09 19:42:21 följande:
    Ledsen för din skull, tragiskt att behöva gå igenom detta :(

Fösöker se det som att jag fick betala ett högt pris för mitt egna agerande (hoppas innerligt att pstaven fungerar lika bra denna gång som förra så jag ej hamnar här igen).

Men påverkad blev jag verkligen - nu läcker det bröstmjölk och hpppas det snart går över.
  • Sephrenia89
    hallontroll skrev 2014-06-10 12:00:42 följande:
    Stackars dig. ;( Hoppas du mår bättre snart.

Tack det hoppas jag med.
Svar på tråden Misslyckad medicinsk abort!