Misslyckad medicinsk abort!
Jag blev gravid trots dagen efter piller. Jag tog ju det pillret för att jag inte ville bli gravid, och blev väldigt chockad när jag upptäckte att jag blivit det ändå (inga symptom, förutom 3 veckor sen mens, och på mvc ville de ta ett graviditetstest innan de satte in spiral).
Jag behöll barnet.
Har även gjort två aborter, de har gått bra, men hade de inte lyckats, så hade jag nog varit osäker på vad jag skulle göra, även om jag var säker när jag beslutade mig för abort.
Har dessutom en bekant som gjorde en medicinsk abort som misslyckades, hennes dotter är 17 år gammal idag, och fullt normal..
Jag har inga åsikter om vad du bör göra nu, men tycker inte du ska göra abort av rädsla för att barnet ska vara skadat...
Frågar samma fråga som en annan redan ställt: hur kände du dig när du trodde att aborten lyckats?
Jag kände mig lättad efter mina aborter, och har inte varit något ledsen eller ångrat mig.
Nu tror säkert någon att jag är slarvig som blivit oplanerat gravid tre gånger, men första gången tog jag p-piller och missade inte en enda tablett. Däremot hade jag precis avslutat en antibiotikakur när jag började med pillren, och ingen hade sagt till mig att det kunde påverka. Då var jag tonåring fortfarande.
Andra gången var jag och min pojkvän på en hotellweekend, och jag hade glömt p-pillren hemma. Jätteslarvigt, men vi hade sex ändå.. Jag köpte dagen efter piller nästa morgon.
Tredje gången använde jag pessar.