Inlägg från: Anonym (Ledsen mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen mamma)

Att bo långt ifrån den andra föräldern..

Jag och min sambo har haft många upp och nedgångar i livet. Vi har varit tillsammans i 4 år och är förlovade. Har en dotter på 2 1/2 år. Vi har gått isär två gånger pågrund av otrohet från hans sida. Men det har aldrig varit nåt långvarigt avbrott. Nu efter andra avbrottet är jag tillbaka igen. Vi vill ha fler barn båda två och gifta oss.. MEN jag tror inte jag vill det med honom. Han verkar inte alls förstå mina känslor med otroheten och att jag aldrig riktigt kan glömma och förlåta. Så fort vi bråkar så kommer detta upp och jag använder det mot honom. Ska man inte kunna glömma det lite iaf om man älskar varandra? Till saken så ser jag faktiskt inte oss bli gamla tillsammans. Funderar nu på att flytta 15 mil härifrån och börja på nytt. Ni som bor långt ifrån den andra föräldern.. Vem har vårdnaden och hur ser umgänget ut med barnen? Jag är livrädd att förlora dottern till pappan då han och hans pappa är redo att göra allt för att vinna i ett sånt läge även om han aldrig varit den där toppen pappan.. Behöver hjälp..

• Svar på tråden Att bo långt ifrån den andra föräldern..
  • Anonym (Ledsen mamma)
    yftte skrev 2014-05-30 13:28:57 följande:
    du måste göra det du tror på och vadå... 15 mil är inga problem... det är väl bara att åka halva vägen var... ja bor 40 mil från den andra föräldern men han har aldrig brytt sig... vi ska flytta igen pga skola och annat det blir ingen skillnad för honom men han har ju aldrig brytt sig ändå... prata med honom och det är svårt att komma över otrohet... lycka till

Tack! Avståndet är ju inga problem utan mest för dotterns skull jag tänker.
  • Anonym (Ledsen mamma)
    Anonym (A M) skrev 2014-05-30 14:05:28 följande:
    Nu flyttade mina barns pappa när de var betydligt äldre än din men de har hela tiden haft en kanonbra relation. Pappan bor i ett annat land, ungefär två timmars flygresa bort, men de hälsar på regelbundet. Jag har ensam vårdnad av praktiska skäl men involverar honom i viktiga frågor ändå.

Okej de låter bra. Men tror inte vi kommer få sån bra relation efter hur mycket jag än önskar de.. :)
Svar på tråden Att bo långt ifrån den andra föräldern..