• K Y S S

bör pittbullen även kallad amstaff förbjudas i sverige?

nu vill ja veta hur svenska folket ser på dessa kamphundar.
    nu ifall vi enbart fokuserar på pitbullen även kallat för amstaff i folkmun.
    om du fick välja. ska denna typen av hund djur förbjudas i Sverige?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden bör pittbullen även kallad amstaff förbjudas i sverige?
  • K Y S S
    liten2014 skrev 2014-05-30 00:42:58 följande:
    En tax kan även den va aggressiv och bitas osv.... Alla hundar kan så lägg ner!

att kunna bitas är inte samma sak som att vara ett samhällsproblem
  • liten2014
    K Y S S skrev 2014-05-30 00:45:47 följande:

att kunna bitas är inte samma sak som att vara ett samhällsproblem
    Vet många puttbulls och amstaffs som är hur snälla som helst. Min bror äger en stor, kraftig amstaff och det är den snällaste hund jag känner.... Beror fortfarande på ägaren
  • liten2014

Och du är ju så himla okunnig... Pitbull är en ras och amstaff en.... Inte SAMMA

• MxMeNow

Absolut inte! Med rätt träning är helt underbara hundar, men inte vem.som helst bör få ha dem.

• Zia29

Alltid denna diskussion om amstaff/pitbulls... Jag har själv haft en amstaff och hon var världens snällaste och mest underbara hund, så lägg ner fördomarna. De är inga kamphundar! Det är ägarna som uppfostrar dem till det! Som någon annan här sa så bra, du kan inte dra alla amstaffs/pitbulls över en kant.

Alla har rätt till en åsikt. Om jag bryr mig om din så får du veta det.
  • realisten
    K Y S S skrev 2014-05-29 23:38:20 följande:
    saken handlar inte om hur bra hunden e i den egna flocken. det är ett samhällsproblem.

ifall en kamphund sliter sig o möter en mindre hund som skäller så vet vi alla hur rovdjursådran i dom tar över.

fast det är ju inte sant det är inte vanligare att en amstaff eller pitbull gör det en någon annan ras.

Dom är inte mer hundaggresiva en någon annan.
  • K Y S S
    Sömnlösnatt123 skrev 2014-05-30 02:14:31 följande:
    Hur i helvete kan ni ens lägga upp en sån här tråd? Blir så arg..

om du har svårt o hantera ilska kanske du bör hålla dig borta från alla hundar oavsett ras
  • realisten

[quote=73338178][quote-nick]K Y S S skrev 2014-05-29 23:45:16 följande:[/quote-nick]med den tankesättet så kommer den dåliga ägaren ändå komma över en kamphund.

¨många ensamma kvinnor som lider av en eller flera diagnoser äger en sådan hund.

men fel ägare ses endast förorts killen som.

därför e det effektivast att förvisa dessa djur tillbaka till USA där dom en gång skapades[/quote

och vad händer sen ska du förbjuda schäfen, rottisen, akitan, huskyn, dalmatinern, mastifferna också några år senare?

Jag tror det var 2009 polisen omhändtog ett helt gäng farliga hundar vara 3 stycken var schäfrar 1 leonberger och 1 gran danios. Resten vae blandraser. om du relaterar den statistiken till ditt förslag om ett rasförbud då ser du att inte en enda av dom hundarna som omhändertogs var varken av rasen pitbull eller amstaff.

Du vet ingenting om hundens mentalitet och du har ingen som helst raskunskap. Sånna som du läser Aftonbladets rubriker och bildar din samhällsbild efter det och jag ör så less på er. Prova djupdyka lite någon gång istället.

Sen tycker jag inte att du ska döma ut folk med diagnoser heller och inte heller kvinnor för det har inte alls med saken att göra. När man pratar om hundägande så är det hundkunskap som är avgörande inget annat!

Svar på tråden bör pittbullen även kallad amstaff förbjudas i sverige?