[quote=73338178][quote-nick]K Y S S skrev 2014-05-29 23:45:16 följande:[/quote-nick]med den tankesättet så kommer den dåliga ägaren ändå komma över en kamphund.
¨många ensamma kvinnor som lider av en eller flera diagnoser äger en sådan hund.
men fel ägare ses endast förorts killen som.
därför e det effektivast att förvisa dessa djur tillbaka till USA där dom en gång skapades[/quote
och vad händer sen ska du förbjuda schäfen, rottisen, akitan, huskyn, dalmatinern, mastifferna också några år senare?
Jag tror det var 2009 polisen omhändtog ett helt gäng farliga hundar vara 3 stycken var schäfrar 1 leonberger och 1 gran danios. Resten vae blandraser. om du relaterar den statistiken till ditt förslag om ett rasförbud då ser du att inte en enda av dom hundarna som omhändertogs var varken av rasen pitbull eller amstaff.
Du vet ingenting om hundens mentalitet och du har ingen som helst raskunskap. Sånna som du läser Aftonbladets rubriker och bildar din samhällsbild efter det och jag ör så less på er. Prova djupdyka lite någon gång istället.
Sen tycker jag inte att du ska döma ut folk med diagnoser heller och inte heller kvinnor för det har inte alls med saken att göra. När man pratar om hundägande så är det hundkunskap som är avgörande inget annat!