• Anonym (MOSTER)

Min systersons snopp är röd!!!!!!!

Hjälp nu!

Jag passar min systerson. Han är tio månander. Min syster har ensam vårdnad och blev tvungen att åka över till USA pga begravning.
    Så självklart passar jag honom.

Min dotter som är 11 skulle byta blöja på honom idag. Då ropar hon på mig; Mamma kom! NNs snopp är helt röd!
    Jag kommer då och märker detta, men vet inte vad jag ska göra.

Hjälp mig!

• Svar på tråden Min systersons snopp är röd!!!!!!!
  • 20140522

Vad gjorde din dotter med den för att få den röd Förvånad

• Vitrysk hockeyhjälte

1177.     

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (svamp?)

Vår son var lite röd om snoppen och läkaren sa att det var svamp men att det skulle hjälpa med att lufta ofta och tvätta av snoppen med bara vatten ingen tvål eller något annat. Skulle det inte hjälpa så skulle vi kontakta läkare men det behövdes inte.

Blöjorna kan vara för små och då får dem ofta svamp på snoppen.

• Anonym (MOSTER)
    bf2014 skrev 2014-05-30 14:55:11 följande:
    Hurdå helt röd? Inflammerad eller vad?
    Jag kan inte beskriva bättre. Jag vet inte, det är därför jag undrar.
  • Anonym (MOSTER)
    20140522 skrev 2014-05-30 14:55:27 följande:
    Vad gjorde din dotter med den för att få den röd Förvånad
    Åh, inget såklart! Hon upptäckte det när hon tog av honom blöjan.
  • Anonym (MOSTER)
    Anonym (svamp?) skrev 2014-05-30 15:00:44 följande:
    Vår son var lite röd om snoppen och läkaren sa att det var svamp men att det skulle hjälpa med att lufta ofta och tvätta av snoppen med bara vatten ingen tvål eller något annat. Skulle det inte hjälpa så skulle vi kontakta läkare men det behövdes inte.

Blöjorna kan vara för små och då får dem ofta svamp på snoppen.
    Tusen tack! Ska pröva detta!
  • lejonvalp

Kan det varit så att din syster har utnyttjat honom sexuellt? Jag får intrycket av det. Hur agerar barnet i din systers närvaro? Han han lugn hos henne eller är han stressad? Kan det ha varit så att din dotter försökt göra nått på honom, exempelvis utforska sin sexualitet eller liknande?

• Anonym (m)

, snoppar på små barn blir röda titt som tätt. Lufta, tvätta, låt ligga utan blöja ett tag…det löser sig Glad

• elmadumle
    Anonym (m) skrev 2014-05-30 15:22:13 följande:
    , snoppar på små barn blir röda titt som tätt. Lufta, tvätta, låt ligga utan blöja ett tagdet löser sig Glad
    Har visserligen bara en son men varken hans eller andra vänners söner har haft röda snoppar titt som tätt. Enda gången sonens snopp varit röd och svullen var när han hade förhudsinflammation, då rann det också vätska ur den. Ts om det inte blir bättre snart skulle jag ringa 1177 och fråga om råd.
  • Anonym (vanligt)
    lejonvalp skrev 2014-05-30 15:14:08 följande:
    Kan det varit så att din syster har utnyttjat honom sexuellt? Jag får intrycket av det. Hur agerar barnet i din systers närvaro? Han han lugn hos henne eller är han stressad? Kan det ha varit så att din dotter försökt göra nått på honom, exempelvis utforska sin sexualitet eller liknande?
    Äh, struntprat!! På vilket vis får du intrycket av det??
    Det är jättevanligt att små snoppar blir röda. Det brukar ofta vara inflammation/infektion under förhuden. Ibland är det kletigt med var, ibland bara rött, ibland väldigt svullet. Botemedlet är att ge alvedon om det verkar göra ont och låta barnet sitta i bad några gånger per dag. Ca 3-4 gånger á 15-20 min brukar ta bort besvären på ett par dagar. Är det väldigt milt räcker det att lufta mycket och hålla rent.
    Man behöver alltså inte gnugga och skrubba, utan det är tillräckligt att bara sitta i en badbalja.
    Om han skulle bli väldigt svullen, inte kunna kissa eller verkar ha väldigt ont kan man naturligtvis uppsöka vårdcentral eller barnakuten (om vårdcentralen är stängd).
  • Anonym (K)
    lejonvalp skrev 2014-05-30 15:14:08 följande:

Mähhh! Eksjuuuuuse me! Är du helt tappad i golvet som spädbarn eller? Va fan är det för fråga? Eller är du själv pedofil och har sånt på hjärnan, dvs barn = sex???? Jävligt sjukt i alla fall.
  • Anonym (tess)

Det är otroligt vanligt. Lufta och håll honom ren. Min nioåring har ständigt, mer eller mindre, en röd snopp. Han har trång förhud och läkarna håller koll på det.

Verkar din systerson lida av det och går det inte över skulle jag kontakta VC. Men jag tycker att du redn nu ska ringa 1177, de kanske har något annat bra tips.

• Anonym (Elvira)

Baddat med kamomillthe, salvia och sen smörjt med inotyol har jag gjort med min son. Men på honom brukar bara yttersta toppen bli röd nån gång ibland.

Svar på tråden Min systersons snopp är röd!!!!!!!