• Gdh

    märka kläder

    Jag tänkte köpa namnlappar (såna där smarta man kan klistra på) så att man kan märka sonens kläder (just nu är han en liten plutt på 3 månader o vi är inte på ÖF o liknande så ofta, risken att han skulle tappa bort kläder nu är ju inte så överhängande - är ju snarare jag som skulle slarva bort dem då ;) ) men iaf...

    ska man ha både förnamn och efternamn på namnlapparna eller bara för-eller efternamnet? 
    vad tycker ni?

    Köpte lite beg, PoP som var namnat, så just nu heter vår lilla kille "Stina" om man läser i jackan ^^, så är väl mest sånt jag tänkte märka över

  • Svar på tråden märka kläder
  • Batmamba

    Om ditt barn har ett vanligt förnamn kan det nog vara bra med efternam också, eller i vart fall initialbokstaven. Men har du en liten Sunshine eller Viktor-Greger räcker det nog med förnamnet.

  • Batmamba

    Vid närmare eftertanke: enbart efternamn kan ju vara smart om ni planerar att det ska bli småsyskon som ska ärva. Om ni inte har ett supervanligt efternamn vill säga.

    Vi brukar skriva på lappen i nacken, efter att ha strukit över de namn som redan står där.

  • Holena

    Jag köpte märkeslappar till ungarna och skrev bara vårt efternamn på dem (den yngre får ärva vissa av kläderna efter den äldre).

  • Alexi

    Förskolan vill inte ha bara efternamn eftersom det dår blir svårt för vikarier m fl att veta vems som är vems.

  • Holena

    Barnens personal har aldrig klagat, vikarier på mitt jobb (på förskola) har aldrig klagat, det är inte svårare än att dem frågar någon

  • Gdh

    ah kör med efternamnet,

    funkar nog bra även om det inte är en Viktor-Greger von Dyke ;)

Svar på tråden märka kläder