Inlägg från: Anonym (Tröttmössa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tröttmössa)

Får inte sova för bebis! Hur länge klarar kroppen av sömnbristen?

Är mamma till ett prematurbarn på 12 veckor! Barnet mår bra men har aldrig sovit mer än 2 Tim åt gången. Både amma o ger ersättning men bebisen äter aldrig så mkt att han står sig mer än 2 Tim. På natten vägrar han flaska utan vill bara amma. Detta gör att jag under 12 veckor aldrig fått mer än 2 Tim sömn år gången o ca blir det 4-5 Tim bruten sömn per dygn. Detta gör att jag konstant är ett vrak o när jag sedan kan vila under dagen när pappan har bebisen så har jag fått någon störning att jag inte kan somna trots min trötthet! Jag har blivit en tröttmössa som har svårt att hitta ord i meningar o känner mig trög i skallen! Hur länge kan man ha det så här?? Känner att jag blir tokig snart!! Snälla tips o råd mottages från en som känner panik inför min sömnlösa tillvaro !!

• Svar på tråden Får inte sova för bebis! Hur länge klarar kroppen av sömnbristen?
  • Anonym (Tröttmössa)

Han blir så förtvivlad om han inte få amma på natten! Jag tror han sovit längre om han fått sova på mage för det verkar han gilla o lindra ev magknip. Men det vågar man väl inte testa pga psd.

När han låg på neo så låg han på mage men då hade han andningslarm o då vågade personalen detta. Undrar när man våga testa att lägga han på mage? Han är ju snart 3 månader!

• Anonym (Tröttmössa)
    Anonym (Samsova?) skrev 2014-05-31 13:27:27 följande:
    Om ni vågar köra med säker samsovning så är de de som gjorde det möjligt för mig att sova när barnen var riktigt små. Jag låg och slumrade medan de snuttade.

Vi samsover redan, tyvärr blir det inte bättre. För ju närmre brösten är desto mer vill han snutta. Vägra napp utan vill bara ha mamma som napp
  • Anonym (Tröttmössa)

Tack ni som svarat för tips o råd! Man vill ju bara fungera o även vara en bra mamma år våra två andra barn!

• Anonym (Tröttmössa)
    Tjohalia skrev 2014-05-31 18:14:07 följande:
    Kan du inte sova när han ammar? Jag samsov, och ammade liggande på sidan. La en kudde bakom min rygg och en bakom bebisens rygg. Sen sov jag gott medan han åt. Behöver man inte vakna till så mycket och länge, så stör uppvaken mindre. Det gäller ju att hitta lösningar som gör att man får maximal mängd sömn. Det naturliga för bebisen är ju att småsnutta, inte att äta hela måltider och sedan klara sig ett bra tag. Att småsnutta på natten är varken konstigt, ovanligt eller onaturligt, en liten tröst mitt i allt kanske. Låt bebisen snutta, så länge du får sova under tiden.

Tyvärr har jag storleken större på bysten vilket gör att jag måste trycka in mitt bröst med ett finger så bebisen får luft gör jag inte det så kvävs stackaren
Svar på tråden Får inte sova för bebis! Hur länge klarar kroppen av sömnbristen?