Inlägg från: Anonym (Wildrat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wildrat)

Får inte sova för bebis! Hur länge klarar kroppen av sömnbristen?

Det viktiga för bebisen är bröstmjölk, inte själva bröstet. Testa att pumpa och bara ge flaska. Det är mitt bästa råd för att få sova. Jag gav bröstmjölk på flaska på dagarna och ersättning på nätterna. IOM att han alltid fick flaska åt han alltid ordentligt och sov hyfsat. Pumpade inte på natten så pappan kunde mata en del nätter så jag fick sova.

• Anonym (Wildrat)
    Anonym skrev 2014-05-31 13:30:18 följande:
    Fick du igång/höll igång mjölkproduktionen genom att pumpa enbart dagtid? Det låter superbra! Vilka schyssta rattar! smile1.gif Vad hade du för pump? Ammade du någonsin eller enbart pump från första början?
    Jag hade bara pump. Det tog 10 dagar för mjölken att komma igång och jag har indragna (eller hade, de drogs ut lite av pumpningen) bröstvårtor så det var enklast att fortsätta pumpningen när det väl funkade. Jag köpte en Medela freestyle så jag kunde pumpa båda brösten samtidigt. Ganska smidigt. Pumpade 6 månader 4-6 ggr om dagen inget på natten. Kunde tom pumpa på jobbet när jag började där.
Svar på tråden Får inte sova för bebis! Hur länge klarar kroppen av sömnbristen?