• Duefigli

Vad kan man ge en 10-årig tjej?! Har noll koll!

Måste idag försöka fixa en present till en tjej som fyller 10. Har dock ingen aning om vad som kan tänkas passa. Känner henne inte särskilt väl så jag vet inte vilka intressen hon har riktigt, så det vore himla tacksamt med lite generella tips på vad som kan tänkas gå hem.

Någon speciell bokserie som är poppis bland barn i den åldern? Någon figur? Annat?

Jätteglad för lite vägledning

• Svar på tråden Vad kan man ge en 10-årig tjej?! Har noll koll!
  • lövet2

Den här serien är väldigt poppis: sv.wikipedia.org/wiki/Daisy_Meadows

Annars är det väldigt svårt att säga. Min dotter är 10 år, och i hennes klass går det tjejer som bara vill ha Barbie och My Little Pony, men där finns också tjejer som tycker alla leksaker är barnsligt och de intresserar sig mest för kläder och smink.

Pysselgrejor är annars ett ganska säkert kort. Bland scrap-booking-prylarna finns mycket kul. Hopprep är också poppis hos de flesta.

• Nenne666

Bor du i Gbg ? Kanske ett säsongskort till Liseberg ? 2 biobiljetter ? Örhängen, arm/halsband från SNÖ. Nåt du vet hon ska göra på semestern, nåt bidrag till det?

• Majsan70

Kan du inte bara ringa föräldrarna o fråga?
    Min tjej fyller 11 i år och gillar mest hästar, böcker, smink och kläder. Nu har hon egen häst så det finns ju alltid saker att köpa till den.

• strojes

Till en tjej i den åldern som jag inte känner så bra skulle jag köpa presentkort på biobiljetter, hm, lindex, kappahl eller liknande.

• Sticka

När svågers bonustös fyllde 10 fick hon presentkort på H&M för 150 spänn. Då fick hon välja själv bland kläder, örhängen, smink, hårgrejer och allt annat jox de kan erbjuda. Hon blev jätteglad! :)

• Duefigli

Tack för tipsen! 

Presentkort är ju ett säkert tips! Kanske en bra bok och ett presentkort? Bio finns tyvärr inte där de bor, så öven om det är ett toppenförslag (har gett det flera gånger annars med glatt resultat) blir det svårare i det här fallet.

• Thebelliz

Du kan ju alltid ge henne några intressanta böcker? :) Eller en upplevelse som tillexempel att du och hon åker på ett spa bara över dagen :)

• bustjejen

Någon Victoria Secret doft kanske? Eller lite roliga nagellack är alltid poppis, i alla fall hos mina tjejer. Glad

• Duefigli

Tack igen för tipsen alla! Jag hade innan jag skrev tråden sökt hennes föräldrar för att fråga men inte fått tag på dem, men just när jag skulle handla ringde de upp så jag fick lite fler ledtrådar! Det blev scrapbooking som tydligen är ett stort intresse.

Svar på tråden Vad kan man ge en 10-årig tjej?! Har noll koll!