• UniqueSnowflake

nomineringstråd - största moraltanterna på fl

Tänkte vi skulle köra igång en sån där klassisk "rösta på"-tråd som folk på FL gjort i forntiden.
    Sen när jag fått ihop nomineringar så kommer jag starta en omröstning, och jag hoppas ni är med på den också.

Det är ju ändå inte så fint väder f n, så in från balkongen och nominera på! Skål

Glöm inte slänga in en motivering. Exempel

"Jag nominerar Xxxxxx för att hen jämt tycker att man ska respektera auktoriteter som VC, BVC, Soc osv"

eller "Jag nominerar Yyyyy för att hen har såna präktiga åsikter som hämtade från en svunnen tid"

Let's go!

Jag börjar med att nämna några moraltanter.

Ursula
    Penidas
    Lindsey Egot the only one

Ursula är, för mig, en "gammelget" som hänger kvar. Hon sitter i sitt farmarhus av handgjord tegel och önskar att världen vore som den var 1850 typ. Naturligtvis har hon alltid rätt också, det hör liksom till.

Penidas är en genompräktig tjej som alltid försöker stå på "rätt" sida men hon är en riktig liten moraltant bakom den fina ytan. Hon rår inte för att ge andra moralkakor lite då och då, men de är rätt goda med mjölk

Lindsey Egot the only one är kanske inte alltigenom en moraltant, men hon syns och finns lite varstans med sina starka åsikter. Lindsey har alltid rätt, det är lika bra att ni lär er det nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-31 16:29
    OJ VILKET MEGA-FAIL AV MIG! Jag glömde totalt bort att man bara ska nominera sig SJÄLV. Det var ju ett helt underbart FAIL som jag bjuder på här. Det var korkat av mig att glömma.

Jag hoppas ändå att ni vill nominera er själva om ni känner er träffade, och att ni kanske kan tipsa en FL-bekant att nominera sig

Önskar jag kunde ta bort mina nomineringar, nen det går tyvärr inte. Tycker själv att jag ändå var rätt mild i mina nomineringar, så om det är ngn av de jag använt som exempel så får de gärna nomma sig själva - om de vill förstås!

Så fortsätt spamma på nu fast med ego-nomineringar - så vi kan utse FL:s moraltant i en senare omröstningstråd, i gammal god stil!
  • Svar på tråden nomineringstråd - största moraltanterna på fl
  • sandlilja

Och vad skulle vitsen vara, att göra vinnaren ledsen?

Det kanske är moraltantsvarning på att tycka det är dumt med en tråd bara för att vara elak mot folk, i så fall är jag gärna moraltant.

• UniqueSnowflake
    sandlilja skrev 2014-05-31 14:51:47 följande:
    Och vad skulle vitsen vara, att göra vinnaren ledsen?
    Det kanske är moraltantsvarning på att tycka det är dumt med en tråd bara för att vara elak mot folk, i så fall är jag gärna moraltant.
    Nu förstår jag inte vad du menar Rynkar på näsan Det har funnits massor med såna här trådar förr i tiden och ingen blev ledsen. "Största ordbajsaren, största moraltanten, största attentionwhore". De har varit några av de absolut populäraste/hetaste trådarna på FL.

Det är en kul grej bara. Inget man ska ta på 100% allvar. Märktes inte det i mina beskrivningar? isf ber jag om ursäkt.
  • lövet2
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-31 14:55:06 följande:
    Nu förstår jag inte vad du menar Rynkar på näsan Det har funnits massor med såna här trådar förr i tiden och ingen blev ledsen. "Största ordbajsaren, största moraltanten, största attentionwhore". De har varit några av de absolut populäraste/hetaste trådarna på FL.

Det är en kul grej bara. Inget man ska ta på 100% allvar. Märktes inte det i mina beskrivningar? isf ber jag om ursäkt.
    Den främsta regeln har alltid varit att man inte får nominera andra utan bara sig själv. Då är man liksom medveten om vad man ger sig in på.

Med det sagt, så nominerar jag gärna mig själv.
  • puss
    lövet2 skrev 2014-05-31 15:06:22 följande:
    Den främsta regeln har alltid varit att man inte får nominera andra utan bara sig själv. Då är man liksom medveten om vad man ger sig in på.

Med det sagt, så nominerar jag gärna mig själv.
    Frisyren är 100%. Moralen dock lyser med sin frånvaro.
  • Amanda84
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-31 14:55:06 följande:

Hur vet du att ingen blev ledsen? Om någon börjar skriva på nätet att man är en attentionwhore (vilket vansinnigt utnämnande!!! Är du riktigt frisk?!) så ger man sig knappast in i tråden och skriver: "Jag blir ledsen när ni nätmobbar mig. Kan ni vara vänliga att sluta?"
  • puss

"Veta bäst", vilket är ts motivering till nomineringarna, har ju inget med moral att göra.

• HåkanHjulhålt

Är inte det här mobbing?

• Ojsan

Äh jag tyckte det var kul att bli nominerad på de trådar jag blev nämnd på, lite får man bjuda på sig själv., hade varit en ära att bli nominerad även i denna.Skål

Svar på tråden nomineringstråd - största moraltanterna på fl