Inlägg från: Greylinda |Visa alla inlägg
  • Greylinda

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Bakgrundsfakta: Min pappa skilde sig från sin exfru, som ''flydde'' till staterna med deras tre barn. Efter några år så kom två av dom tillbaka (mina bröder) och min pappa träffade inte sin exfru på många, många år...

Så... när min äldsta bror skulle gifta sig bjöd han hela amerikanska släkten på sitt bröllop. Stort med andra ord. 

När brudparet vigs var min bror så nervös att han glömt att klippa av prislapparna på sina skor och kostym. Så det satt där och dingla och ingen ville ju säga till han så det hördes lite menande fnissningar.

Sen när vigseln var över och brudparet skulle fotas så gick alla gäster och hälsa på varandra. Farsan hälsar på en äldre kvinna och presenterar sig och kvinnan blir tvärilsk och ba ''Ja, men det är väl såklart att jag vet det!'' Då hade pappa hälsat på sin exfru och inte känt igen henne och ba ''Hej, Gösta heter jag!''. Min mamma som stod bredvid småfnissade lite generat åt pappas misstag och exfrun var irriterad på pappa resten av kvällen, haha.

Sen det här med att alltid, ALLTID, bli placerad vid ''kids table'' (barn på 5-10 år) på bröllop när man var 15-16 år var mindre kul... Så undrade folk varför jag hatade att gå på bröllop... 

• Greylinda
    Tooie skrev 2014-06-01 16:28:36 följande:
    är det bara jag som tycker det är elakt att sitta och skratta år bruden när hon tappar löshåret i stället för att försöka hjälpa henne på något sett? eller ta bort prislappen på någons kläder? jag menar brudparet är förmodligen rätt nervösa så det kanske blev några missar......  tycker inte det är ett dugg roligt. en av de viktigaste dagen i ens liv.
    Vadå så mitt i vigseln ska någon springa fram och försöka rycka bort prislappen och så får brudgummen stå där och skämmas tills vigseln är klar? 
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?