Inlägg från: Anonym (Sandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sandra)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Nu var ju jag inte med på det här bröllopet ifråga eftersom jag var brudgummens ex, och han och jag skulle ha gift oss själva drygt två år tidigare men bröt upp. För att göra en lång historia kort: Allt var toppen mellan oss och sen flyttade hans mamma från Norrland ner till vår stad när hennes äktenskap havererade. Min fästman blev totalt förändrad och från den stunden handlade allt om lilla mamma. Det var som om han alltid hade velat ha hennes odelade uppmärksamhet och när han väl fick den blev han i princip Norman Bates. Så vi planerade bröllopet och alla mina åsikter och planer fick nej, för maaaammmaaa tyckte vi skulle gifta oss i den kyrkan/äta fläskfilé/ha livemusik osv. Jag förklarade att jag inte tänkte gifta mig med honom och hans mamma och vi avslutade allt. Två år senare gifte han sig med en annan och gemensamma bekanta och vänner gick på bröllopet. Dom hade skrattat innan när jag kallade honom Norman (Bates) men efteråt sa alla i princip att helsike, jag hade totalt rätt. Allt på bröllopet var om honom och mamma (som hade en vit klänning med spets). Han satt vid ett bord med frun på ena sidan och mamma på den ena, dansade med mammsen 90% av tiden och dom sa att om dom inte vetat att det var mamman hade de trott att det var de två som gift sig. De flesta på festen hade tydligen gett varandra herregud!blickar och det var mycket snack efteråt. Äktenskapet höll ett helt år och nu bor han och mammsen i samma hyreshus. 

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?