Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
Det måste vara mitt eget. Delar av min familj tyckte att vi gifte oss för tidigt, vi hade ju bara varit tillsammans i ett år. Så några valde att avstå och av de som kom var hälften sura och betedde sig illa. Mamma tvingade dit dem. De höll sig undan och stod och såg sura ut. Mamma blev förbannad när vi fick bröllopspresenter, för det fick vi ju inte av dem och då såg de dåliga ut. Syrran deklarerade högt och tydligt inför alla att jag var dum i huvudet som valde att byta efternamn till makens.
Sen hade vi en mycket underlig gäst som ingen av oss kände. En kvinna ca 40-50år som gick omkring där och såg tafatt ut. Vi pratade en del med henne och var trevliga, men ingen av oss vågade fråga vem hon var och varför hon var på vårt bröllop. Det visade sig efter någon vecka att makens kompis på ca 25år var tillsammans med henne. Självklart så presenterade vi oss för varandra men vi fick aldrig veta hur det kom sig att hon var där förrän senare. Jag kände inte alla på makens sida så jag antog att han visste vem det var, han antog att jag visste vem det var och först på slutet så insåg vi att ingen av oss visste det.
Vi var gifta och lyckliga tills den dagen min man dog. Idag planerar jag att gifta mig med en annan man och min familj är inte bjuden. De vet inte ens om att vi ska gifta oss. De vägrar dessutom träffa honom just nu, "för mycket att göra". Så de får skylla sig själv, vi får fira med våra vänner istället.