Inlägg från: Anonym (eller inte...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (eller inte...)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Anonym (Rullande brud.) skrev 2014-06-01 09:38:59 följande:

Det är därför man ska gå på syrianska bröllop. Gå dit med din familj, kyrkan börjar runt 6 och håller på i 40 min. Gå sedan till lokalen och där serveras mat hela kvällen lång. Ät hur jävla mycket du vill. Och drick hur mycket du vill. Ett ända tal hålls oftast av brudgummens pappa eller mamma som hälsar alla välkomna. Talet tar cirka 1 minut hahaha. Sen är festen igång efter huvudrätten med ett stort ståhej smile2.gif . Jag älskar deras bröllop. Jag har många vänner som är syrianer och har varit på deras bröllop.
    Har varit på ett syrianskt bröllop, och visst kan de festa! Men det bröllopet räcker för mig... Först fick vi vänta 1,5 timmar(!) på själva vigseln då bruden skulle göra sig iordning. När vi kom till lokalen fick vi vänta i evigheter på mat. Mat som var totalt oätlig! Rå kyckling och chips.
    Temat var att det skulle vara 50/50 svenskt/syrianskt. Det svenska bestod av kycklingen och chipsen samt en låt med dragspelsmusik. Ja och rödvin (rödvin och vatten var det enda som kunde erbjudas). En flaska per bord (ca 10-15 pers vid varje bord). Snålt tilltaget då de hade räknat med att den syrianska släkten skulle hålla sig till vatten. INTE! De höll hårt i flaskorna! :D
  • Anonym (eller inte...)

Det tråkigaste bröllop jag varit med om var när min exmans kusin gifte sig. Jag, min exman, vår son (som då var 1,5 år) och svärmor drog iväg till denna tillställning. Det var kyrka, brudskål, 3-rätters, tårta, dans och fri sprit på ortens finaste hotell (läs enda...).
    Till bordet fick jag min son. Kan ju vara smart, men min exman fick sin mamma till bordet och jag fick sitta helt ensam (brudparet hade en son som var lika gammal så viss koll kunde de haft). Musiken var skyhög så jag kunde inte vistas i rummet då pojken sov i min famn. Jag fick ingen avlastning alls av varken fader eller svärmoder! Fick alltså sitta i baren där de fulla gubbarna höll till. Och jag kunde inte åka ifrån då vi skulle sova hos släktingar och det var långt dit.
    Har undrat många gånger varför jag och pojken skulle med över huvud taget... Svärmor kunde sagt som hon oftast annars gjorde: "vi har bestämt att det endast är de närmaste som ska närvara". Jag var alltid utesluten! Kan bero på att jag inte var en riktig kvinna, alltså en sån som ensam ansvarar för hem och barn.

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?