• Mrs LW

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Mitt eget bröllop är nog det tråkigaste jag varit på..

-Jättemånga tackade nej till inbjudan, så vi blev jättefå
    -När vi klev in i kyrkan såg vi att det var flera stycken som tackat ja men inte var där (utan att höra av sig..)
    -Det första paret åkte redan kl 17.00 (innan middagen), men de hade ''giltigt'' skäl
    -Makens marshalker som skulle ha stannat över natten berättade helt plötsligt att de skulle åka hem (kl 18.30)...
    -Hälften av resterande gäster åkte hem redan vid 20.00 trots att de pratat om att de skulle vara kvar hela natten
    -Svärmor blev så packad att hon ragglade omkring, tafsade på folk, gav massa sexkommentarer och tillslut ställde sig och grinade samtidigt som hon halsade ännu mer vin...
    -En av mina tärnors sambo sprang runt och drygade med folk, slängde kapsyler och skräp överallt och snackade skit om sin sambo

Sen var det en massa annat också som gick helt åt helvete, men inget som inte blev bra ändå i slutändan.. Jaja, gifta blev vi ju ändå.

• Mrs LW
    Anonym (Triss) skrev 2014-06-01 13:29:51 följande:

Usch, hemskt när gästerna, ens familj och vänner, förstör ens bröllop på det viset smile4.gif
    Ja vi blev riktigt besvikna faktiskt.. Då kände vi ännu mer att vi skulle ha kört på idén och gift oss utomlands bara vi 2 istället.
  • Mrs LW
    lejonvalp skrev 2014-06-01 13:35:02 följande:

Gör det då?
    Fast nu är vi ju faktiskt redan gifta och ser ingen anledning att göra om det. :-P Vigseln blev helt perfekt, det är ''bara'' festen vi inte är nöjda med. Vi har sagt att vi fixar en ordentlig fest när vi firar 10 år som gifta istället.
  • Mrs LW
    Anonym (Triss) skrev 2014-06-01 13:36:33 följande:

Ja håller med. När jag själv går på bröllop så är jag medveten om att det även är upp till mig själv att GÖRA det roligt, för brudparet och mina närmsta runt bordet. Man kan inte bara sitta och sura. Man vill absolut hjälpa till för att göra dagen så bäst det går för brudparet, även om et är så lite som att försöka få till en konversation med humor som inslag vid borden, vara trevlig, vara glad, dansa och hjälpa till smile1.gif
    Eller att stanna kvar på festen..
  • Mrs LW
    lejonvalp skrev 2014-06-01 13:42:24 följande:

Du fjäskar bara för att hon är moderator
    Jag är inte moderator.
  • Mrs LW
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-01 14:01:42 följande:
    Jo. Om det finns pinsamma faktorer, så är det mycket bättre att inte dra ihop släkt och vänner på samma ställe. Vare sig det pinsamma är en alkoholiserad svärmor eller att man inte har så många vänner att bjuda. Eller att man inte är så van vid att arrangera fester - och då bör man inte börja med att arrangera ett stort bröllop själv utan hjälp från någon erfaren.
    Å andra sidan trodde vi ju faktiskt inte att det skulle bli såhär. Svärmor brukar inte bli såhär full, vi hade ett väldigt enkelt bröllop så så mycket/svårt att arrangera var det inte och vi bjöd in närmare 60 personer från början, hade det då varit bättre att ställa in allt bara för att många tackade nej och blev sjuka?
  • Mrs LW
    Persica skrev 2014-06-02 00:07:50 följande:

Det skulle jag definitivt också göra, resa bort och gifta mig med kärleken samtidigt ska ha smekmånaden är helt perfekt. Visst först tänkte jag på familjemedlemmar skulle vara närvarande på mitt bröllop, inga vänner med. Nåväl...

När gifte ni er?   

Det kan jag varmt rekomendera!

Förra helgen.. Så det är väldigt nytt.

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?