Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
Vigseln slutar vid 1. Brudparet åker iväg på fotograferingen efteråt, vilket kändes konstigt, och nästan hundra gäster sitter i festlokalen, och ingen visste innan en släkting kommer och berättar varför paret inte dyker upp. Vid fem kommer paret äntligen till lokalen, och under tiden satt vi alla bara och väntade. Inte ens kaffe serverades som skulle ha lättat på stämningen lite.
Väl där hålls det pinsamma tal om att ju fortare ett barn kommer till, desto bättre. Det sjungs Lena Phs "Det gör ont" och alla skrattar till det och efterföljande skämt som innehöll tre män och tre baguetter..Ja, perverst. Paret var ungt och religiöst och oskulda enligt tron (förmodligen), och var helt röda under alla sexanspelningarna. Jag tyckte det var pinsamt.
Under ett annat bröllop blir pappan till bruden och hans bästa vän rejält fulla av insmugglat hembränt, och brudens pappa deklarerar högt till alla att han skulle ändå ha velat ha den andra mannen i släkten som hade en son i brudens ålder. Svärsonen blir helt röd av skam, och det resulterade i bråk.
På mitt eget bröllop åkte jag till en makeup-studio för att sminka mig, och tjejen som skulle sminka mig var så grön av avund och otrevlig att hon sminkade mig som en transa. Seriöst. Jag var ung och nervös, och sa inget. Före vigseln försökte jag lite lätt padda bort det värsta med papper, men det hjälpte knappt. Jag ser ful ut i mina bilder, och skäms varje gång jag kollar på dem. Jag fick även under bröllopet att veta att nästan alla gäster önskade sig skilsmässa mällan oss, och därför fick vi knappt några persenter alls. Inte ans av släktingar. När svärmor panikaktigt försökte ens samla lite pengar för en hotellnatt fick hon veta att gästerna inte ville betala för vårt knullande. Jaha trevligt...