Inlägg från: Anonym (Kaos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaos)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Åhh jag har 2

Nr 1 : Makens kusin skulle gifta sig och vi såg fram emot en trevlig dag men oj så fel vi hade. De gifte sig i en stad ca 100 mil från där vi bor så när vi bokade boende tog vi några extra dagar för att semestra med barnen och hitta på en massa kul men så blev det inte. Fick nästan ett schema i handen om allt som vi släktingar förväntades fixa och det var middagar med brudparet eller deras släkt för planeringar, matlagning, dekorera festlokalen mm

Vigseln var jättevacker men långdragen då de flesta av parets vänner skulle sjunga och så hade de skrivit väldigt långa löften. Som sagt vackert men 2½ timma i en kyrka med småbarn som förväntades vara tysta och stilla var inte kul!

Sedan fick vi vänta 3 timmar i festlokalen innan brudparet dök upp efter fotograferingen och då sattes det igång med en 6 timmar lång middag med massvis av tal (och nej, man fick inte äta när någon talade så det blev ca 5 tuggor, vänta 20 min och så 5 tuggor igen)

Sedan ville de ha fest (kl var då 23:00 och vi hade fått 2 små glas vin under hela middagen).... NEJ tack!

Dagen efter var det presentöppning och lunch

2 dagar efter middag hos brudparet

Vad vi längtade hem

2:
    Min systers bröllop.
    Jag var den enda som skulle hålla tal då hela släkten är rätt tysta och blyga men jag fick en allergireaktion av brudbuketten och tappade rösten i 3 dagar så jag fick inte fram ett ord, försökte dock att viska talet =)

Min farbrors fru somnade på toaletten med byxorna nere och dörren öppen.

Min morbror kräktes i hela diskhon över disken.

En "vän" till bruden stal alla pengar de fått i present (men blev påkommen)

Bestman förklarade att han hade en sjukdom och var döende (kanske fel att ta det just den dagen) så alla stortjöt... visade sig sedan att läkaren bara sagt att det kunde vara den sjukdommen eftersom han kissade blod, visade sig vara klamydia

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?