Inlägg från: Anonym (Bara varit på 3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bara varit på 3)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Jag har inte varit på mer än 3 bröllop så min erfarenhet är något begränsad.
    Men i alla fall. Jag var i tidiga tonåren då en släkting gifte sig. Det var en fin kyrklig vigsel och därefter fest och middag i hennes föräldrars villaträdgård. Inget superlyxigt eller så, men fint och mysigt.
    Under förrätten blir en av gästerna något överförfriskad. Det börjar med att han drar billiga skämt om vad som ska hända under bröllopsnatten. Sedan, mitt under huvudrätten, deklarerar han att han vill spela för alla på sitt favoritinstrument och rusar efter ett par cymbaler. Dessa slår han sedan mot varandra, hårt och utan taktkänsla medan han hoppar upp och ned på gräsmattan framför brudparet... 
    När det sedan blir dags att skära upp tårta har brudens bror fått lite för mycket. Han är utsedd till festens fotograf. Och sittande på huk precis bredvid mig försöker han filma och ta bilder av hur paret skär upp tårtan medan han hela tiden håller på att ramla ihop och somna. Min pappa som sitter bredvid vänder sig till mig och viskar då att jag ska peta på honom så att han håller sig vaken. Så medan han filmer denna tårtceremoni sitter jag och kittlar honom i nacken och nyper honom i armen. Kändes mycket märkligt för en ung tonåring som växt upp i ett hem utan alkohol och fram till denna dag aldrig sett en onykter människa.

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?