Jag har varit med om 2 bröllop som jag tyckte var riktigt annorlunda och skojiga.
Ena där två hundar gifte sig.. Komplett med präst, stor fest och en hel drös med hundar. Buffé med hundmat som absolut inte liknande hundmat, en skulpterad tårta föreställande "brudparet", stylade hundar och ägare. Det var skoj mitt i det surrealistiska.
Det andra var en historia där de skulle återskapa depressionstiden och direkt efter. Det var typ swamp people meet Atlantic City. Mängder med folk, en del klädda som på flashiga ställen i New York, andra som att de kommit direkt från kräftfisket. De blandade hembränt, öl och dyr sprit, banjomusik, charleston och annat som var populärt då med något som lät nästan franskt, cajun mat (riktigt god) och annat som var oidentifierbart och inte såg speciellt aptitligt ut. Hälften av gästerna gick inte att förstå. Festen var en halv dag, från tidig eftermiddag till långt in på natten med själva aktiviteterna kring bröllopet började redan dagen innan, med guidade turer på ägorna (mestadels sumpmarker och träsk), närliggande plantage och annat skoj. Det var det mest annorlunda och minnesvärda bröllopet vi någonsin varit på. En "once in a lifetime" grej.