Inlägg från: Anonym (ös!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ös!)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Jag var på ett bröllop för ca 10 år sedan som var väldigt eget och unikt!

Brudparet var inbitna hårdrockare, minns inte vad det stod på inbjudan men klädkoden var "metal/hårdrock". Inga problem för oss eftersom vi alla inbjudna var på något vis inne i den scenen. (Rock, synth, goth etc). En snubbe kom dit med svart tshirt med tryckt vit slips/knappar/krage.

Festen hölls i en lokal utan dekorationer, vi blev bjudna på välkomstdrink, ett glas rose i plastglas. Glasen var förmodligen köpta på ÖB eller liknande, vi blev "uppställda" i en rad mot väggen och ett tal hölls när de nygifta kom in, men det vart en himla liv eftersom fötterna på glasen ramlade av och skramlade i golvet konstant! Vi alla meckade med glasen och skratt bröt ut när den tionde foten studsade iväg.

Vi blev bjudna på tårta, och fick ta med egen dryck, blev många systemkassar som hängde lite här och var. På borden fanns engångskameror, och några överförfriskade grabbar tog 24 selfies rakt ner i halsen och liknande. Brudparet önskade sig pengar till deras bröllopsresa, en finlandskryssning.

Eftersom bara tårta och välkomstdrink serverades (ingen mat eller dryck) så blev alla väldigt onyktra, men vi hade grymt roligt! Kaffe serverades i små plastkoppar.

Löst folk kom till festlokalen, ryktet i stan hade spridit sig att det hölls en fest där. Tyvärr blev det gruff utanför som brudens man fick styrs upp.

Metal spelades hela kvällen, och brudparet dansade till en death-metal-låt. Under deras bröllopsdans hoppade en full kille in och headbangade runt dem, spelade luftgitarr och "growlade". Han störde rätt duktigt...

Senare under kvällen blev det liveband, ett metalband såklart som brudens man sjöng i (growlade). Bruden stod precis framför med vattniga och lyckliga ögon :)

Själv var jag då ihop med gitarristen.

Festen stängdes ner halv 1 på natten , för de fick bara ha lokalen till kl 1. Alla drog, och jag blev kvar och hjälpte brudparet med städningen. Bruden hade en otroligt vacker svart och röd balklänning, inköpt från internet för 700kr.

Budgetbröllop med andra ord, men kärleken mellan dem var så tydlig att de ville nog bara vara gifta, så festen blev lyckad ändå!

Ett par veckor senare blev jag och min tjejkompis inbjudna på 3 kant med paret. Ja avböjde.

Konstigt men riktigt roligt och "eget" bröllop i ungdomens dar :)

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?