Inlägg från: Anonym (lykke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lykke)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Får några år sen skulle min bästa kompis från förr gifta sig. Jag o en kompis till skulle vafa tärnor. Vi fick stå för våra egna klänningar. Köpta och klafa så ångrar sig bruden så vi fick köpa nya (efter ångerrätten gått ut) Min familj hyr en svindyr stuga då vi bor för långt bort för att åka hem. Barnen behöver kläder likaså mannen så redan där var de redan många pengar som flög förbi. 10.000kr hade min familj lagt ut för att gå på bröllopet Dagen kom o vi skulle upp tidigt. Fick höra att vi äter frukost hemma hos bruden. Där fanns några rorra brödskalkar i kylen o frisören hann knappt med oss. Vi kom till fotograferingen vid lunchtid alla var svinhungriga o törstiga. Fanns absolut INGENTING. inte ens vatten. En gäst kom för tidigt o hade vatten i bilen som vi delade på. Någon mat fanns inte heller. vigseln startade vid tre tiden superfin, supervarmt, jag höll på och svimma!!! Väl till lokalen såg de svintomt ut, alla bara stog o titta på varandra. Vi bjöds på sommarlunch som knappt räckte till gästerna. Allergier gjorde att jag inte vågade äta något av de som bjöds, festen o middagen var riktigt lam, festen kom aldrig igång o eftersom jag var tärna fick jag vrålhungrig stanna k ar. Men alla gav upp runt niotiden (dom första åkte vid 17tiden) jag tog första bästa väg till en känd hamburgerrestaurang o stillade min hunger innan vi åkte tillbaka till campingen. de visade sig att bröllopet hade kostat 5000kr mer än vad bara min familj själv lagt för att åka dit. För oss va 10.000vansinnigt mycket o vi började drömma om vilken härlig semester i sverige vi kunde haft för dessa bortkastade pengar

• Anonym (lykke)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-06-0143 följande:
    Men vad var det som kostade så mycket för din familj? Kläder kan man ju kanske hyra eller köpa billigt på second hand (även finkläder), åtminstone för resten av din familj, och bröllopspresenten får man ju anpassa kostnaden efter vad man har råd till. Har svårt att tänka mig att en campingstuga kostade flera tusen för en natt?  Att bruden ångrade sig angående klänningarna var lite dålig stil dock. När tärnorna har köpt sina kläder håller man sig till det.

Ja secondhand funkar inte när man ska ha samma kläder när de gäller sambon väfrar han secondhand, barnen letade jag faktiakt på secondhand men de e ju småkostnaderna aom sticker iväg Jadu vad kostade? Första klänningen 700:- andra 400:- skor 350:- smycke 300:- naglar 200:- klippning 450:- Bensin: 700 Delade stuga med annan familj men vår del va 2500 för en helg (högsommar o vi ville ha bra standard) kostym skjorta skor slips frisör 4000 Barn 1 full klädsel 400:- frisör 200 Barn 2 full klädsel 350:- frisör 200:- present 500
  • Anonym (lykke)
    Anonym (Frikyrkligt) skrev 2014-06-01 21:31:21 följande:
    Fast måste alla gå till frisören??? Kan man verkligen räkna in det???
    eftersom klädkoden var som den var så kände vi att alla behövde till frisören, bara enkel klippning, har två pojkar + gubbe och kan absolut inte hantera en sax själv så det var lixom ett enkelt val, dom har ju rätt o se snygga ut också? sedan kan du se att jag faktiskt skickade dom till en billigare frissa än mig själv.....
  • Anonym (lykke)
    Bellsam skrev 2014-06-01 22:24:48 följande:
    Fast då kanske dom hade behövt gå till frisören snart ändå så den kostnaden tycker jag inte man kan räkna in.
    skitsamma om 600kr då, det var ca 9000 det handlar om i sådanafall, för att gå på ett bröllop EN DAG....o bröllopet i sig..... Kostade ca 15.000 totalt vad jag fått reda på i efterhand, glömde bort summan för möhippan också.... som var 1200 så oj, där var vi uppe i ÖVER 10.000
  • Anonym (lykke)
    Anonym (Triss) skrev 2014-06-02 06:46:44 följande:

Men sikket tjat om någon ANNAN familjs ekonomi. Varför ifrågasätter du? Nu skriver vederbörande hur mycket familjen la på det bröllopet, varför skriva emot? Nu gick de till frisören INFÖR bröllopet och tydligen hade mannen ingen passande kostym. Så!
    nope precis den hade bästföre 10 år tidigare, men den vi köpte kommer han nog ha i MÅNGA år framöver...... 
  • Anonym (lykke)
    Monchichier skrev 2014-06-02 13:53:40 följande:
    Hur svårt ska det vara? De hade en kostym, som satt bra på för 10 år sedan. Men den kostymen de köpte till bröllopet kommer han att kunna använda i måååånga, många år framöver. Eller ska vi bryta ner det ännu mer? De hade en befintlig kostym. Den kostymen gick inte att använda. De var tvungna att köpa en ny kostym. Nya Kostymen kommer att användas många år framåt.

Tack för översättningen. Verkar vara många som stör sig på att man behövde handla saker plus klippa sig för att gå på bröllop
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?