Inlägg från: Anonym (Bekant) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bekant)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

För några år sedan låg det en bröllopsinbjudan i brevlådan från några knappt bekanta till oss. Måste erkänna att både jag och sambon var lite smått chockade över att vi blivit bjudna. Detta paret hade vi endast träffat 2-3ggr tidigare.

Samtidigt tycker vi väldigt bra om dom och bestämde oss för att gå.

Bruden var höggravid i 8onde månaden och hade därför sytt en egen bröllopsklänning. Den var HELT genomskinlig nertill. Tror absolut inte det var tanken men det var svårt att inte titta när man först ser en jättemage o sen hela hennes rumpa.

Vi fick höra att dom bjudit ca 120personer men "bara" 80 kom. Tur va väl de! Till middag hade dom nämligen dukat upp en buffé och innan första bordet skall ta så reser sig brudgummen upp och säger högt "Ja, detta är all mat som finns så ta hellre lite och flera ggr" höll på att skämmas ihjäl på deras vägnar. Varför bjuda mer folk en man har råd till? Vi var sista bordet som gick för att ta mat. Då fick vi ta skrapet i det som blivit över. Min tallrik bestod av sallad, en fralla och ca en halv dc pastasallad.

En kille vid vårat bord åt inte gris å dom hör jag brudgummen säga till ha "gå du före så du får lite kyckling"

Det var jättekrystad stämning då brudens föräldrar precis skilt sig och var jätte ovänner. När det var dags för tal stod brudens far och berätta hur hans livsmisstag var att gifta sig med NN mamma. Samtidigt som han önskade sin dotter lyckan han själv aldrig fick.

Under varje tallrik låg en lapp med uppgifter man skulle utföra under kvällen. Själv skulle jag "råma som en ko när jag prata med folk" .. Detta på ett bröllop utan alkohol Kände mig inte helt bekväm eftersom vi inte kände någon. Sambon fick i uppgift att resa sig upp inför alla o berätta ett roligt minne han hade med brudparet.

När tårtan skulle serveras så hade dom gjort prinsesstårtor och inte heller dom räckte. Vi försökt tappert stanna några timmar men tillslut var jag så hungrig att vi skylde på att barnvakten blivit dålig på kvällen och åkte. Kan tilläggas att vi stannade på mc donalds påväg hem!

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?