Inlägg från: Anonym (Ovanligt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ovanligt?)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

För cirka 10 år sedan blev jag och mitt ex bjudna på bröllop till en barndomsvän till mig. Vi umgicks dock inte så mycket med varandra vid tiden för bröllopet. I inbjudan stod det en tid för vigseln i kyrkan och sedan skulle det vara fest i en lokal flera timmar senare. Vi undrade ju såklart vad som skulle ske däremellan och antog att det var endast fest och ingen middag eller liknande. Efter vigseln frågade jag brudens syster vart alla skulle ta vägen under alla dessa timmar och jag fick ett flyktigt svar på frågan. Jag och min dåvarande hade i alla fall bokat bord på en restaurang och tänkte att så måste väl fler göra då man inte kan gå utan mat en hel dag och festen skulle inte börja förrän runt kl 20-21 (minns inte riktigt). När vi kommer till lokalen där festen ska hållas är det jag och exet, samt två par till som fått denna "typ av inbjudan". Övriga gäster hade under dessa timmar haft middag och det hölls på att duka bort för att göra plats för festen efteråt. Det kändes väldigt märkligt måste jag säga. Festen var visserligen helt okej och det bjöds på gratis dricka hela kvällen. Kan tilläggas att jag var bjuden på möhippan till bruden (men kunde inte närvara). Då vi endast var cirka tre par som ej var medbjudna till middagen undrar jag vad syftet var med?

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?