Inlägg från: Anonym (Usch ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Usch ja)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Jag och min man var på ett väldigt märkligt bröllop i somras. Vi visste att det skulle vara ett litet bröllop och middag efteråt (inte fest eller dans). Och det lät intimt och trevligt, tyckte vi! Det var en vän till min man som han inte pratat med på flera år, så han blev glatt överraskad av inbjudan.

Men det var det mest obekväma bröllop jag varit på. Det var verkligen så att det kröp i kroppen. Brudens mamma och pappa var där, annars ingen alls från hennes sida. Brudgummen hade ca 25 anhöriga där. När vi minglade på kyrkbacken upptäckte vi att vi var de enda vännerna som var där, och som blivit bjudna öht. Så släkt och så vi. Men men, tänkte vi. När de kommer in i kyrkan är brudens klänning rynkig och alldeles för lång. Hon fick hålla upp den framtill när hon gick. Vi hörde senare under kvällen att hon blivit missnöjd men att det då varit för sent att ändra nåt. Tyckte så synd om henne!

Sen när vi åker vidare till middagen finns det såklart inget värdpar, utan brudparet höll i allt. De hade bokat catering och maten var jättegod, men tårtan var alldeles för liten. Det var en tårta för 8-10 pers. Catering-firman hade gjort bort sig. Så de sprang runt och till slut kom en inkörandes med en tårta från någon frys nånstans.

Paret valde att öppna presenterna och han läste korten och hon öppnade. Efter halva fräser hans mamma högt att han också kanske kunde få öppna.

Under kvällen sjöng hans kusin en egengjord skämtlåt som var jättebra, men annars var det inga tal. Hela kvällen var pinsam och fruktansvärt obekväm.

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?