Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Mitt värsta bröllop var för tio år sen.

Vi hade en sån sommar när flera i bekantskapskretsen gifte sig. Det aktuella brudparet var med på flera bröllop och gick runt och påpekade när de andra bröt mot koder. Tex blev inte förlovade placerade bredvid varandra på de andra bröllopen vilket högljut kommenterades. Även andra saker, hur man jade gjort med mat osv kommenterades.

Vid maten fick vi instruktioner om att vi inte fick gå på toa mer än vid de pauser man hade. Det var sextimmars sittning med två pauser. Då det skålades mycket och jag var gravid i sjunde månaden var det väldigt påfrestade. Bara vatten som alkoholfritt alternativ. Det framkom även att brudgummen varit tveksam till hela relationen pga att bruden hade så fula skor när de träffades. Lite lagom ytligt. Med tanke på hur brudparet betett sig vid andra bröllop låg en stämning av nästan rädsla för att göra fel i luften. Ingen var nog avslappnad på hela kvällen. Så tråkigt.

• Anonym (Sara)
    nevermind skrev 2017-08-16 10:54:04 följande:

Du gick väl på toa ändå??

Nej faktiskt inte. Ville inte blir offer för snack från brudparet. Idag hade jag gjort det.
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?