Inlägg från: Anonym (hjon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjon)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

mitt egna bröllop var väldigt trevligt och kul, välplanerat, fanns gott om mat, tårta, tillräckligt med personal, bra dansgolv, osv trots att det var ett budgetbröllop. alkohol bjöds under sittningen och sen var det bar till självkostnadspris.

en (numera fd) vän till oss i paret skulle vara toastmaster. ett par dagar innan hoppar han av och säger att han inte vill. helt ok, lyckligtvis ställde en annan god vän upp, som dessutom var mycket bättre skuren för rollen och uppgiften. vi skulle ha frågat honom från första början. hur som haver, avhopparvännen dyker upp med mörka solglasögon inne på middagen och skytteltrafiken mellan hans bord o baren går tät då han försöker supa sig så full som möjligt innan burkölen börjar kosta honom tio kronor styck.. senare är han packad och min mamma kommer oroat ut till mig som står o minglar utanför lokalen senare på kvällen och frågar mig vad vi ska göra med den här gästen som nu står på en stol och börjat klä av sig alla kläder. "vi ska inte göra nåt! han är en vuxen människa och vi ska inte ge honom någon uppmärksamhet eller ödsla energi på honom alls idag" säger jag, även om jag är väldigt irriterad. men några vänner har redan hunnit plocka ner honom och försöker se till så att han åker vidare eller hem. fick också veta efter att han hade kräkts och pissat ner hela herrarnas urinoar. tja, den vännen var ett minne blott efter denna fest...

sen var brudgummens mamma så pass full att jag hittade henne ståendes ensam i köket gråtandes och hickandes. ville inte att hon skulle besvära personalen med sina snyfthistorier, så fick ta hand om henne och leda henne ut, hon kunde inte längre gå, och se till att hennes familj halade in henne i en taxi.

små mindre fadäser under dagen;

marskalkens byxor brast och fick ett stort hål i hela skrevet och rumpan när han skulle åka från vigseln till festlokalen så han fick panikleta byxor nånstans.

när festen led mot sitt slut och några vänner skulle vidare på efterfest så var det nån som av misstag åkte iväg med brudgummens kavaj på sig, så det slutade lite trumpet med att min nu ex-man fick stå och spärra bankkort med mera.

dagen började med att brudklänningen gick sönder när jag tog på mig den, min kompis som hade sytt den kom dock på två röda och sydde ihop den medan den satt på innan vi skulle iväg till vigseln. dock stack hon mig med nålen så

det kom blod på den vita klänningen. kändes som ett gott omen där o då däremot ^\^.

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?