Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
För några år sedan blev jag och min familj (bestående av mig, 16 år, min pappa och styvmamma) bjuden på min fasters bröllop. Inbjudan var adresserad till "familjen X". Jag har inte så bra kontakt med min faster, och det har inte min pappa heller p.g.a hyffsat stor åldersskillnad men det var ju ändå hans lillasyster så vi tackade ja. Väl där gick vi in i kyrkan och vigseln var det inget fel på. När vi kommer till bröllopsfesten fanns där ett A3 papper på dörren som visade bordsplaceringen. Folk började gå och sätta sig medan jag stod och letade efter mitt namn. Min pappas och styvmammas namn stod med men inte mitt och vid denna tidpunkten började det kännas lite skämmigt att stå där i dörrkarmen ensam. Jag gick fram till min farfar och frågade vart jag skulle sitta varpå han springer fram till brudparet och frågar. Han kommer tillbaka nån minut senare och säger att "vi inte räknat med att du skulle komma.. Vi trodde att du var hos mamma denna veckan.. så ... ja du får väl hitta en plats bland de andra ungdomarna". (Känns ju som att de hade kunnat fråga de innan). Så jag fick hitta en liten plaststol med ostadiga ben och sätta mig bland mina kusiner och andra som var rätt mycket yngre än mig själv. De flesta i sällskapet kollade på mig som om jag trängt mig på och ingen pratade med mig. Strax innan midnatt gick jag med gråten i halsen till min pappa och ville att vi skulle åka hem (vi bodde ca 30 mil från bröllopet) men han hade druckit några öl och min styvmamma hade inte körkort. Vi åkte i vart fall från bröllopet och körde hem det första vi gjorde dagen efter.