• molly50

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Jag blev bjuden på en väninnas bröllop.
    Jag och ytterligare en väninna skulle vara brudtärnor.

När vi kom dit så stod en av gästerna (den andra brudtärnans sambo) och lagade maten i brudparets kök.
    Sedan fick vi åka omkring med en mikrovågsugn i bagaeluckan på bilen för att hitta någonstans att värma upp maten.
    Vi hittade ingenstans att koppla in micron,men maten hade som tur var ändå hållit sig varm tacke vare aluminiumfolet som låg ovanpå karotterna.

Våra brudtärneklänningar gick inte heller av för hackor.
    Min väninnas klänning var lika vit som brudklänningen och den var liten,kort och figursydd och hon var gravid.
    Min var också liten,kort och figursydd och påminde om ett skrivbordsinlägg från Windows 98 i mönstret. (Ni vet det med vita moln på en blå himmel)

Bruden såg ut att ha hämtat klädstil från 50-talet.
    Brudklänningen var kort och utsvängd likt en 50-talskjol och som kronan på verket så hade hon en kort slöja med murgröna hängandes i ansiktet som dekoration.
    Brudgummen hade vita jeans och en vit kollegietröja och Dc Martinkängor.
    På bröllopsnatten skulle de åka och tälta.

Hela bröllopet kändes på något sätt pinsamt och bruden hade dessutom bjudit in sitt ex och hans nya flickvän.
    (Hela bröllopet var troligen ett sätt att försöka bräcka honom)
    Men i slutänden så blev bröllopet ändå en trevlig och rolig tillställning.
    Och definitivt ett bröllop man minns för alla tokigheter!

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50

Jag och min exsambo blev bjudna till ett bröllop mellan en gammal väninna till honom och hennes sambo.

De hade varit väldigt nära vänner och var ett mindre kompisgäng.

Bröllopet i kyrkan var ljust och fint och lagom långt.

När vi sedan kom till festen,vid en gmmal bystuga,så serverades hemgjort vin som smakade allt annat än gott.
    Det smakade jäst och varken jag eller min exsambo ville dricka det utan hällde ut det i en buske när ingen såg.

När vi sedan skulle äta så dick jag inte sitta vid samma bord som min sambo utan han fick sitta med det gamla kompisgänget medans jag fick en för mig helt okänd kille till bordet.
    Visserligen väldigt trevlig,men han visste inte vad han gjorde där då han bara hade träffat bruden en enda gång och knappt kände brudparet.
    Maten som serverades var någon sorts kasslergratäng som vi fick skicka sinsmemellan över bordet. Vet inte ens om den räckte till alla då alla äter olika mycket.
    Drycken bestod av billigt rosévin.
    Sedan blev det kaffe och tårta.

Jag kan säga att jag inte kände mig välkommen på det bröllopet. (Kände mig för den delen aldrig välkommen i hennes närhet men valde ändå att gå på bröllopet då hon ändå hade bjudit mig)

Min sambo och jag gick efter middagen,då dansen skulle börja.
    Vi var båda så besvikna på hur festen förlöpte.

• molly50
    gaymarrige skrev 2014-06-02 11:02:15 följande:
    Hur vet ni hur FESTEN fortlöpte om ni gick efter middagen??
    Jag menade middagen. Skrev lite fel.
  • molly50
    Anonym (Wilma) skrev 2017-08-20 20:33:09 följande:

Bruden blev påkommen på toa med en kille i 20-års åldern.. Hon var mycket äldre.

Det uppdagades där och då att killen o bruden haft en långvarig relation. Killen var inbjuden som vän till bruden.

Vigseln annulerades

Men fy vad hemskt! Och vilket tillfälle det uppdagades på!
    Stackars brudgum!
    Och otroligt korkat av bruden! 
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Svek) skrev 2017-08-28 14:24:41 följande:

Mitt mest konstiga minne är från då min dåvarande bästis gifte sig. Bröllopet var fint och även festen var lyckad tills dess att hennes pappa kommer fram och vill prata ut med  mig.

Till saken hör att jag blev misshandlad när jag var mindre av min styvfar. Jag var mycket hos min bästis och hennes familj men sa aldrig nåt om hur jag hade det hemma, mest för att jag på nåt konstigt sätt ville skydda min bästis föräldrar som jag tyckte mycket om. Ville helt enkelt inte att de skulle bli ledsna för min skull. Men tröstade mig med att om de visste hade jag kunnat få bor där. Detta räddade mig i många mörka stunder då jag ibland fantiserade att ett annat liv bara var ett samtal bort.

Löjligt tänkt men så gick i alla fall tankarna hos mig då jag var mindre.

På bröllpsfesten berättar alltså hennes pappa att de visst känt till hur det var hemma och att de ibland pratat om att hjälpa till men att "det alltid rann ut i sanden".

Den informationen kände jag att jag kunnat vara utan, speciellt då den dagen. Mina tankar om att de skulle hjälpt till om de hade vetat var ju just det som gjorde att jag orkade så det finns ju kvar men att få veta att de ändå svek gör än idag ont.

Ja,det är ju något de hade kunnat ta upp redan då du var barn och försökt hjälpa dig då.
    Att ta upp det på sin dotters bröllopsdag,av alla dagar,gör ju inte saken bättre.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Svek) skrev 2017-08-29 10:01:33 följande:

I mitt tycke så hade det bäsa bara varit om han hade varit tyst och inte fösökt lätta sitt dåliga samvete, vare sig den dagen av alla dagar eller någon annan dag heller för den delen.

Jag menar på riktigt, vad hade han förväntat sig att jag skulle svara "Åh, men det gör ingenting att ni var för fega och lät det vara."

Usch för människor som bara tänker på sig själva utan en tanke på hur det mottas av andra...

Smuts!

Jag kan bara hålla med dig.
    Carpe Diem
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?