Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Va på ett bröllop för ett par år sedan som var lite märkligt!

Ingen alkohol serverades vilket gjorde tillställningen aningen seg och långdragen.. Anledningen verkade va att brudgummens morsa och nån faster inte drack? Brudparet i sig var inga nykterister och knappt en enda av gästerna i övrigt. Sen var det iofs många barn där och många gäster som kom med bil, men ändå. Man kunde kanske ha haft nåt alkoholfritt bubbel till fördrink åtminstone!? Men inte ens det..

Hela kalaset var ett budgetarrangemang. Inget fel med det, utan tvärt om! Men jag reagerade ändå på att vissa grejer hade kunnat gjorts så mycket festligare och roligare till knappt någon ökad kostnad alls. Om bara viljan och engagemanget funnits.

Det spelades svensktoppenmusik från radion och bruden spenderade halva "festen" med att hjälpa till i köket trots att det inte hade behövts.

Det var i alla fall något tal eller två, och maten var god så den biten var kanske inget att klaga på, men jag reagerade på att en del gäster var så oerhört vardagsklädda. Det var iofs på landsbygden men herregud liksom. Komma i shorts och jeansskjorta liksom?

Brudparet brydde sig inte om det, men är det ens kul att gå på fest så? Nu snackar vi alltså folk som hade råd, ja de till och med hade en kostym hemma i garderoben. Är det inte kul att klä upp sig lite någon gång?

Hursomhelst så respekterar jag brudparets vilja att ha ett billigt budgetbröllop utan en massa fylla men det hade som sagt gått att göra allt liite festligare för bara några hundralappar mer. När man som gäst i god tro har åkt fyrtio-femtio mil med bil och uppdaterat sin garderob för några hundralappar bara för att inte se alltför trashankig ut så är det ju kul om brudparet ansträngt sig lite. Men brudparet verkade superglada, lyckliga och kära och hur nöjda som helst med varandra. Det lyste om dem å det är ju det allra viktigaste!

Så jag anser absolut inte att det var ett misslyckat bröllop, men lite konstigt var det.

• Anonym (S)
    Anonym (Anna) skrev 2017-08-21 13:30:56 följande:

Uuuääää vad pinsamt! Märkte brudparet? Trist på deras stora dag att nån annan dabbar sig så.

Tycker mest synd om tärnan..

Allt kan man ju som brudpar inte gardera sig emot.. Det hör till livet.
  • Anonym (S)
    Anonym (Kvinna30+) skrev 2017-09-15 11:31:27 följande:

Den mest absurda bröllopsfesten jag varit på var för ca 5 år sen. Själva vigseln flöt på, problemen började när folk (främst 50+are) fick i sig alkohol under kvällen. Det mest minnesvärda från kvällen är när brudens moster bråkade med brudens mamma, vin slängdes hejvilt och de skrek diverse okvädesord. Mosters man hamnade i slagsmål med en annan gäst, jag fick blod på min klänning för jag råkade stå för nära vid tillfället. Brudens svåger avrundade kvällen med att även han bråka, med sin bror som var brudgum. Slagsmål och tillbakablickar till barndomen som var tragisk. Ja och svågern kallade även bruden för massa olika smeknamn och bad henne suga av honom. Polis fick tillkallas och hämta honom. Det spårade ur totalt, värre än hemmafester jag varit på i tonåren!

Vilken landsända inträffade det här?

Södra delen av landet?

Småland?
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?