Hjälp med brödbaggar/pärlsängrar
Hej allihopa. Första posten i detta forum för jag tänkte det kan finnas lite människor som kanske varit i min sits.
Flyttade in i en studentlägenhet i november förra året, och har haft strul med baggar sen dess. De attackerar inte kläder eller min mat, utan hittas enbart på golvet i främst kök, men också vardagsrum och i min garderob.
Anticimex har varit här över 7-8 gånger och besprutat, och visst har väl krypen blivit lite färre i antal men idag har jag säkert hittat 10 stycken.
Jag funderar på att flytta, men problemet kan ju lika gärna dyka upp i nästa lägenhet jag flyttar till. Som 23 årig grabb är jag duktig på att stöka ned, men försöker ändå dammsuga minst 1-2 gånger i veckan. Låter även aldrig mat stå framme och är extremt noggrann med att det inte finns något de kan käka av.
Har varit i kontakt med min hyresvärd, och de fortsätter bara skicka hit anticimex. Anticimex påstår att de kommer försvinna, men efter ett halvår börjar jag starkt tveka på att hela sanningen berättas för mig.
Någon som har tips och råd hur jag kan bete mig i en situation som denna?
Stort tack!