• jassmin

två missfall på raken

Januari -14 fick jag mitt fôrsta missfall då var jag i vecka 9, ultraljudet visade att fostret var i v 5.

April -14 blev jag gravid igen, var på tidig ultraljud nu i fredags som visade sig vara ett till missfall :( 

Ska på skrapning nästa vecka.   Läste pa nätet att det kunde vara normalt för vissa kvinnor att få två missfall i rad. Grät hela dagen både igår och idag. Tänkte mig vänta i tre månader för att låta koppen vila lite innan jag försöker igen. Är dock jätte orolig att det händer en tredje gång eller fler. 

Är det någon här som har varit med om liknande?

• Svar på tråden två missfall på raken
  • drottningbron

Fortsätt kämpa, vännen. Två missfall är ingen anledning att tro att nåt är fel, det är bara sånt som händer. Barnet behöver lite tid bara.

• karro 2014

Beklagar sorgen... Vet precis hur du känner..så himla tråkigt och ledsamt. I februari fick jag ett mf i v 5, blev gravid med en ggn utan någon mens i mellan, fick ett ma konstaterat (ul) i v11 (fostret hade dött i v9)... Har blödningen kvar nu efter missfallet..jobbigt att man vart med om två mf, och är självklart orolig för en tredje gång. Hur skall du göra och hur känner du, skall ni försöka med en gång? Styrke kramar

jassmin skrev 2014-05-31 21:00:29 följande:
    Januari -14 fick jag mitt fôrsta missfall då var jag i vecka 9, ultraljudet visade att fostret var i v 5. April -14 blev jag gravid igen, var på tidig ultraljud nu i fredags som visade sig vara ett till missfall :(  Ska på skrapning nästa vecka.   Läste pa nätet att det kunde vara normalt för vissa kvinnor att få två missfall i rad. Grät hela dagen både igår och idag. Tänkte mig vänta i tre månader för att låta koppen vila lite innan jag försöker igen. Är dock jätte orolig att det händer en tredje gång eller fler.  Är det någon här som har varit med om liknande?

• Alvisen76

Jag har haft två missfall på raken. Tredje gången har det gått jättebra. Ändå gjorde jag inget annorlunda på något vis. Jag har även hört flera som drabbats av två missfall på raken och det gått bra tredje gången. Två missfall efter varandra anses normalt. Vid tre, kan man få hjälp med utredning.

Svar på tråden två missfall på raken