• Gojtan

Magsjuka eller matförgiftning??

Hej!

Jag har en liten kille på 4,5 som kräkts nu på morgonen. Ska kanske börja med att berätta att hans mamma har emetofobi stackarn. Jag gör mitt bästa för att finnas där för honom och dölja min rädsla men det syns kanske ändå.

Hur som helst. Det går magsjuka på förskolan. Flera barn har insjuknat i detta. Å andra sidan så var han på förskolan senast i onsdags! Inkubationstid på magsjuka brukar väl vara 1-2 dagar???
    Vet att detta iaf gäller noro/calici-virus (vinterkräksjukan).
    Rota-viruset däremot, blir väl främst små barn sjuka av och det har 1-3 dagar enl Google. Men då blir barnen sjuka i flera dagar, fattar jag det som?!!

Till saken hör att vår son kräkts två ggr som börjat med magont och att han varit törstig och druckit båda gångerna strax innan. Men nu verkar han må riktigt bra!!(????)

Eftersom det går magsjuka på Förskolan så tänker jag rent logiskt att det kan vara det. Å tredje (eller fjärde? :)..) sidan så har vår son haft problem med morgonillamående i perioder och kräkts. Men då har han inte haft så här ont i magen.

Hans magonda verkade komma i intervaller. Men nu ser han ut att må helt bra igen?!! Lite trött bara. Men vem blir inte det efter att ha haft ont i magen ett tag?

• Svar på tråden Magsjuka eller matförgiftning??
Svar på tråden Magsjuka eller matförgiftning??